Debatt iFokus

Debatt

Etikettsamhället
Läst 40 ggr
Fornöga
0

En rundvandring i Malmö-2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lokalpropaganda från 2021 på YT.

Fortsättning på fullskriven tråd.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2024-11-09 14:12 av Fornöga
Fornöga
2

Blir det som utlovat en tyst och välordnad propalestinsk demonstration i Malmö på söndag eller kommer det att bli slagord och aggression? Svar i morgon. 🤔

"Det blir tyst när den pro-palestinska demonstrationen ska gå genom Malmö på söndag. Det säger arrangören, Nabil Abdulmajid, i en intervju i SVT. Anledningen är att det har förekommit ”slagord”. Nu vill man ”testa” att demonstrera under tystnad.-

Nu vill man det. NU! Efter mer än ett år av eskalerande antisemitism och jihadism."---

"Skattefinansierade SVT gör nu sitt bästa för att hjälpa till att försöka förbättra pro-palestiniernas allt mer solkiga rykte och slår upp detta som en viktig nyhet. För femtioelfte gången ges Abdulmajid utrymme att berätta om hur fridsamma och välartade demonstrationer han arrangerar – trots att dessa demonstrationer har kantats av hot, våld och rasism sedan dag ett.

Det här är inte första gången Nabil Abdulmajid lyfts fram som en förebild. I våras hyllades han av Malmöpolisen och Malmös kommunledning för att han inte startade upplopp under Eurovision.

Normalt sett brukar människor hyllas för att de gör något bra. Abdulmajid, däremot, hyllades för att han inte gjorde något dåligt. Det säger en hel del om de många måttstockar som används."---

Bitte Assarmo på DGS.

Det blir tyst när den pro-palestinska demonstrationen ska gå genom Malmö på söndag. Det säger arrangören, Nabil Abdulmajid, i en intervju i SVT. Anledningen är att det har förekommit "slagord". Nu vill man "testa" att demonstrera under tystnad. Nu vill man det. NU! Efter mer än ett år av eskalerande antisemitism och jihadism. Vilken värld…
[Hayabusa-0001]
1

#1 Min personliga gissning: Nej.

Fornöga
2

#2 Jag får gärna ha fel, men nej, jag är också tveksam till att det blir en värdig manifestation- inte minst med tanke på den aktuella händelsen i Amsterdam.

[Hayabusa-0001]
1

9-10/11 är datum att ha i minnet.
Däremot är jag inte övertygad om pro-Palestina folkets reaktion.

Fornöga
2

#1 ff Uteblivna larmrapporter tyder på att demonstrationsledningen lyckats med sin föresats att hålla demonstrationen under kontroll.