Politiska grupper

Skrivkramp på EXPO/Expressen

2018-11-30 09:03 #0 av: Göstage

Tusen folkvalda Sverigedemokrater från kommuner och landsting har konferens i Västerås i helgen.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/jomshof-nu-ar-vi-ett-parti-bland-andra-25095

Liksom inför valet satsar Baas och Expo/Expressen på att störa SD-uppmärksamheten genom att lägga ut en bra-att-ha-"nyhet", i det här fallet kring något som inträffade 2012.

https://www.expressen.se/nyheter/sd-toppens-konsordsattack-mot-aldre-kvinna/

Uppenbarligen är det fler som febrilt söker något att skriva om för att störa det som man vill tysta till varje pris...

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-11-30 09:08 #1 av: Hayabusa

Nörd

Anmäl
2018-11-30 09:10 #2 av: Jimmy.L

Ja finns det inget att skriva om så kan man alltid återanvända en artikel. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-11-30 09:23 #3 av: VSK

Länken till Expressen funkar inte härifrån.

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2018-11-30 09:25 #4 av: Jimmy.L

Jag fixade länken.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-11-30 09:26 #5 av: VSK

Tummen upp

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2018-11-30 09:29 #6 av: Göstage

#4 Tack! Jag brukar kunna fumla till länkarna då och då...Galen

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-11-30 09:30 #7 av: VSK

"Expressen publicerar vanligtvis inte så grovt stötande och kvinnoförnedrande ord som förekommer i den här artikeln".

Men när svenska kvinnor och barn blir kallade för svennehora så är Expressen tyst.

Intelligensnivån på Expressens läsare måste bli allt lägre år för år verkar det som. 

Anmäl
2018-11-30 09:32 #8 av: Jimmy.L

#6 Händer mig med. 

#7 Ja det verkar vara skillnad på folk och folk hos Expressen. 

Anmäl
2018-11-30 09:41 #9 av: VSK

Skillnad på folk och folk har det ju varit i många herrans år (tyvärr), men det var inte så jag menade. Jag menade att Expressen idiotförklarar sina läsare som tror att de inte förstår vad Expressen skriver. Ungefär som vissa partier idiotförklarar sina väljare gång på gång. 

Anmäl
2019-04-18 20:05 #10 av: Göstage

Expos och Expressens gemensamme dyngspridare har inlett valrörelsen inför EU-valet.

Artikel. 

Anmäl
2019-04-18 20:59 #11 av: Jimmy.L

Att våga granska vänsterpartiet är mer jobbigare.

Anmäl
2019-06-19 10:38 #12 av: Jimmy.L

Expojournalist anser det är svenskar som ska integreras

https://twitter.com/bilaaan1/status/1140379054853513217

Anmäl
2019-06-19 10:44 #13 av: Hayabusa

#12 Ja, jo...frågan är med vem och vad? Ska staten först reda ut vem som är svensk och därefter skapa en individuell integrationsplan? 

Anmäl
2019-06-19 11:24 #14 av: Göstage

Ja, även Grön Ungdom har tidigare i år beklagat sig över att svenskarna vägrar att låta sig integreras, och MP i Eslöv ville vid årsskiftet "deportera personer som ifrågasätter mångkultur från orten, och att kommunanställda som inte står upp för mångkulturen skall kunna avskedas".--- 

https://www.expressen.se/debatt/det-ar-svenskarna-som-inte-vill-integrera-sig/

https://nyheteridag.se/mp-i-eslov-vill-omlokalisera-mangkulturmotstandare/

Trivs man inte med inflyttare behöver man väl då  inte ens tänka på att ordna flyttningen själv, utan kan bli deporterad.

Mer om dessa och liknande galenskaper i denna tråd.

Anmäl
2019-06-19 11:33 #15 av: Hayabusa

#14 I Sverige, idag i verkligheten...

Anmäl
2019-07-01 10:29 #16 av: Göstage

"Skandalen runt förra M-kommunalrådet Emilie Pilthammar har skakat det SD-ledda styret i Sölvesborg. Expressen kan nu avslöja att hon redan för flera år sedan (min fetstil) hade omfattande mejlkontakt med SD-toppen Mattias Karlsson.
Han gav då i uppdrag till den SD-närstående hatsajten Avpixlat att försvara henne mot politiska motståndare och interna kritiker i Moderaterna.
– Att någon försvarar mig är ju dock snällt oavsett vem det är som gör det, säger Pilthammar."---

https://www.expressen.se/nyheter/almedalen/sd-toppen-mattias-karlsson-kopplade-in-avpixlat-for-att-stotta-forra-m-politikern-emilie-pilthammar/

Går Expressen och Expo på tomgång i Almedalen, eller har de någon fetare trash talk om SD att komma med under veckan än att Pilthammar och Mattias Karlsson mejlade till varandra för flera år sedan?

Anmäl
2019-07-04 09:00 #17 av: Göstage

#16 Nästa utspel kom som ett brev på posten. "Exporessen"  har hittat en SD-politiker som enligt en kollegas internt utryckta åsikt  uttalat sig nedlåtande om kvinnor, samt hänger på lite skåpmat om den tidigare omtalade kvinnosynen i partiet, som varit erkänt sunkig.  Idag tar ju kvinnorna för sig alltmer i partiet, och kritiken verkar lite pyttipanna på rester, men Expressens/Expos  kampanj- och aktivistjournalistik är ju välkänd vid det här laget. 

Hur svårt det är att hitta den här typen av individer i en organisation blev väl inte minst tydligt när en person med uppdrag i  Expo och tidigare vice VD där tvingades avgå efter vittnesmål om en rad grova sexövergrepp mot kvinnor. Han hade då "haft framträdande positioner inom vänstern och den antirasistiska rörelsen under snart två decennier".

Det var vänstertidningen Flamman som rakryggat avslöjade härvan, medan Expressen "låg lågt" kring nyheten.

http://flamman.se/a/kvinnor-vittnar-om-vansterprofilens-sexuella-overgrepp

Återstår att se om det kommer någon mer "nyhet" innan veckan är slut.

Anmäl
2019-07-04 09:36 #18 av: Jimmy.L

Inom Expo är väl sådant helt okej.

Anmäl
2019-07-04 09:38 #19 av: Göstage

Ja, man kan misstänka det, men grävlusten verkar vara minimal i den avskrädeshögen...

Anmäl
2019-07-04 09:50 #20 av: Hayabusa

Går man in på Expos hemsida och gör en sökning på "Hedersförtryck" så får man upp artiklar som...ja, vad ska jag säga? Vinklar ämnet från ett vänsterhåll.  Ganska få artiklar dessutom (= Det behöver vi väl inte dra upp!).

Anmäl
2019-09-10 07:14 #21 av: Göstage

Det har väl gått för bra för SD en tid, så nu toppar Expressen och Aftonbladet med negativa nyheter om partiet som man redan skrivit om tidigare. Kommer dessutom "lagom nära" efter att partiet uteslutits från samtalen om den grova kriminaliteten.Verkar svårt att få fram färska skandaler, men Agendajournalistiken lever uppenbarligen  i högsta grad...

Anmäl
2019-10-04 15:57 #22 av: Göstage

SD lika stora som S i senaste Demoskopmätningen. Den här gången var Aftonbladet snabbast att leta fram det man har i lager om SD.

Märkligt att de inte inser att deras taktik är genomskådad för länge sedan...Skrattar

Anmäl
2019-10-04 16:32 #23 av: Jimmy.L

Gapskrattar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.