Debatt iFokus

Debatt

Etikett: övrigt
Läst 174 ggr
[VSK]
1

Har ni tänkt på en sak?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vart har klimathotet tagit vägen? Visste inte att klimathot kunde pausa.

😜

(Bilden ett år gammal).

Herveaux
1

#0: 👍😅

// Harley

Herveaux
1

En annan som får stå i skuggan av Gretas korståg är Ph.D. Jay Lehr.

Utdrag från Lehr's BIO på Heartland Institute:
Lehr is an internationally renowned speaker, scientist, and author who has testified before Congress on dozens of occasions on environmental issues and consulted with nearly every agency of the national government, as well as many foreign countries. Lehr is the author of more than 1,000 magazine and journal articles and 36 books.

Det finns mycket intressant av Lehr ang klimatförändringarna på YouTube.
Han förnekar inte klimatförändringar, han förnekar att det är människan som är orsaken till klimatförändringar.

// Harley

[VSK]
1

#2:

Klimatförändringar har skett miljontals år före människan ens existerade. Att de naiva kallar alla som inte går på denna klimatbluff för klimatförnekare är ju ännu ett sätt att nyttja sin taktik om att svensken saknar ryggrad och tycker det är lite skämsigt att stå för sin sak.

Men det där med hotet om klimatförändringarna ingår bara i deras onda agenda. Ett uppskrämt folk gör sällan motstånd samt är lättare att styra.

Snart är det enhörningarna som är det stora hotet på jorden enligt de.

Herveaux
1

#3: Kan bara hålla med dig. 😒

Enhörningarna kan nog vara ett fullgott alternativt, framtida hot.
Tyvärr har bla amerikanska staten gått ut med att sjöjungfrur inte existerar annars hade de kunnat dra till med det hotet i haven i framtiden. 😅

Det här gäller främst USA men ändå intressant och rätt sjukt hur mycket pengar som läggs på klimathotet. Iaf om man tänker på vad dessa forskningsstöd, bidrag och investeringar skulle kunna ha gjort för att hjälpa människor här och nu. Stephen Moore Follow the (Climate Change) Money

// Harley

Science has found no evidence that mermaids exist, a US government scientific agency says, in response to public inquiries.
[VSK]
1

#4:

Är ju därför Trump gick ur Parisavtalet då det inte är nåt annat än en hoax. Amerika fick stå för den största notan och Kina som skitar ned mest fick dispens till 2030 (vart har man hört det årtalet i för sammanhang).

För dessa pengar som går till det falska klimathotet så skulle man kunna städa jordklotet gällande plastpåsar, hjälpa U-länder med riktig sophantering, hjälpa riktiga flyktingar, hjälpa svältande, hjälpa byar i Afrika med dricksvatten samt göra det bättre för de fattiga överlag.

Herveaux
1

#5: Hear, hear! 🍺

// Harley

[VSK]
1

#6:

Nyligen så gav Trump nästan 25 miljarder Skr ytterligare för att städa upp all plast i haven, men det är inget msm skriver om.

Herveaux
1

#7: Nä, har man (media) väl valt att stämpla någon som ondskan själv så kan man ju inte göra något som kan rubba den "sanningen"… 🤨

Hatten av till Trump för det. Tycker han gjorde en hel del förändringar i rätt riktning. First Step Act är ett annat exempel, men nu börjar jag glida OT, sorry.

// Harley

President Donald J. Trump championed the First Step Act, delivering the largest reform of our justice system in years.
[VSK]
1

#8:

Glid på du, ingen fara för mig. Är ju Mr OfT själv så vad ska jag säga om det 😆

[VSK]
1

Nu jäklar. Detta har jag totalt missat. En ny Nostradamus.

"Det är redan för sent – klimatkatastrofen går inte att undvika.

Budskapet är bistert i Jonathan Jeppssons bok om klimatförändringarna.

– Min förläggare hade sömnproblem efter att ha läst den, säger han."

1,5 miljarder människor på flykt från stigande hav 2060, dödliga sjukdomar sprider sig när permafrosten tinar gamla djurkadaver, 2050 har vi lika mycket plast som fisk i haven, syret tar slut i hav och luft,
Vi pumpar ner så mycket energi i havet i form av värme att det är som att spränga flera atombomber varje sekund.
😅

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Opd26k/larmet-i-ny-bok-klimatkollapsen-gar-inte-att-stoppa

Det är redan för sent – klimatkatastrofen går inte att undvika. Budskapet är bistert i Jonathan Jeppssons bok om klimatförändringarna. – Min förläggare hade sömnproblem efter att ha läst den, säger han.
  • Redigerat 2020-11-29 19:34 av [VSK]
Herveaux
1

#10: "Klimatkollapsen går inte att stoppa". Dåså, ska vi lägga triljarderna som nu går till klimathysterin på att ge folk högre levnadsstandard de år vi har kvar på planeten istället…? Mer pengar till klimatforskning ändå?
Jaja, okej… 😴

// Harley

• Redigerat 2020-11-29 19:43 av Herveaux
[VSK]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#11:

Ja eller hur. Äntligen så kanske vi får slippa höra om Greta och alla klimathot som påstås finnas för vi är ju ändå rökta 😜

Forskare som forskar "rätt" får guldpengar. Forskare som forskar om det som är sant får inga guldpengar.

Det här klippet handlar om lite allt möjligt, även om jordbruket mm. Minns dock inte vilken minut så du får leta dig fram. Jag rekommenderar hela klippet.

Herveaux
1

#12: Ska kolla in klippet! Lars Bern var ett nytt ansikte för mig.

Oh ja, så är det absolut. Hörde en annan forskare (inom ett helt annat område) berätta det att han ville egentligen forska inom område X men hade då fått en varning av en äldre kollega att "Ansöker du om stöd för det där så kommer du aldrig få ett öre igen, oavsett vad du vill forska inom."
De som betalar vill ju få valuta för sin "investering" och inga obekväma sanningar. 😒

// Harley

[VSK]
1

#13:

Lars Bern är en av Sveriges främsta på sitt område, men då han forskar om "fel" fakta så är inte hans namn så omtalat i msm.

Ja det är exakt så det funkar med forskare och guldpengarna. Forskar de om fel saker så blir det inga guldpengar. Sen i msm så frågar man alltid de forskare som är avlönade för att de forskat så som msm vill. Är exakt samma taktik som när SVT intervjuar "Anna på stan" som när man granskat "Anna" visat sig vara politiskt aktiv på vänsterkanten.

När du ser klippet så kommer du nog aha…….. Berätta gärna sen.

Herveaux
1

#14: Nu har jag sett klippet och för att hålla det kort så kom han inte med några nyheter för min del 😉, men det var skönt att få sina misstankar bekräftade. Han var väldigt trevlig att lyssna på också, vältalig herre.

// Harley

[VSK]
1

#15:

Han berättade ju om varför åkermarken kan dö ut.

Herveaux
2

#16: Ja, monokulturer är ett jävelskap. Så otäckt hur snabbt det går att förstöra stora jordar för lååång tid framöver. Det gick en bra dokumentär på SVT (😲) om monokulturer och faran med dem, Sista skörden hette den.

// Harley

[Göstage]
2

Dagens forskning om klimatets påverkan på människan är i för hög utsträckning katastrofinriktad, skriver ett antal forskare i en översikt i tidskriften Nature.

Forskning på hur klimatet påverkade människor historiskt tenderar att i stor utsträckning fokusera på kriser och katastrofer, enligt en artikel i Nature. ...
  • Redigerat 2021-03-26 08:00 av [Göstage]