Debatt iFokus

Debatt

Etikett: debatt
Läst 712 ggr
[Jimmy.L]
6

Debatt hotas av att lyftas från ifokus

Niklas har kontaktat mig om att lyfta ur denna sajt för att jag inte accepterar öknamn på denna sajt, tydligen ska sådant accepteras enbart på denna sajt medans andra sajter stänger av sådant beteende.

Vi har en aktivitet på 3000 tyvärr får det ingen uppmärksamhet utan istället är personer som kommer med dålig attityd som ska få hållas.

Jag fick inget stöd när jag hängdes ut när jag fick hat hoch hot när jag drev politikersajten det var Leffe och VSK då som stöttade mig ingen från iFokus gav stöd.

VSK gav upp och flera har lämnat jag funderar på samma sak när Niklas tar ställning för att sådant beteende är okej.

Facebook känns som ett bättre alternativ just nu.

Besviken Sajtvärd

[Hayabusa]
4

Lyfta ur? Vidrigt beteende, då lämnar jag helt och hållet.

[Jimmy.L]
2

#1: Instämmer med dig.

[Göstage]
3

#1 Ja, det är ju den givna följden i så fall. 🛑

Emo
6

Det får nog granskas närmare. Hoppas Niklas vill komma med en förklaring här, för vi är ju många som tycker att Debatt behövs.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Herveaux
3

#4: Tänkte säga detsamma. Jag kan inte förstå Niklas resonemang här. 🙁

// Harley

[Jimmy.L]
2

Jag tänker inte acceptera att man kallar sajten för SDiFokus. Jag är trött på öknamnet.

Niklas
15

Jag tycker att ni ska börja med att fråga Jimmy exakt vad jag har skrivit till honom. Det är en bättre utgångspunkt än hans tolkningar och omskrivningar.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

[Jimmy.L]
0

#7: Du vill inte svara om öknamn är accepterat?

[Jimmy.L]
0

Magrat
2022-02-28, 16:13
jag börjar förstå nicknamet SDifokus nu.

Så skrev hon vilket Niklas tycker är okej.

[Jimmy.L]
2

Pm från Niklas till mig.

Hej Jimmy!

Titta på diskussionen om kriget i Ukraina. Ett flertal av användaren Magrats kommentarer är borttagna. Jag ser inget som bryter mot vare sig lagar eller sajtens regler. Språket är vårdat och åsikterna ser ut att vara sakliga.

Om sajten ska vara en officiell iFokus-sajt behöver den tillåta alla som sköter sig att diskutera där. Annars är det bättre att den är sluten.

» [Kriget i Ukraina]
(https://debatt.ifokus.se/discussion/1534725/kriget-i-ukraina)ina]

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
[Hayabusa]
3

#7 Berätta du, Niklas, så kan jag besluta mig utifrån det.

[Jimmy.L]
3

Mitt svar.

Tycker du det är okej att hon går in för att provocera och sedan postar det på Lika Villkor?

https://likavillkor.ifokus.se/discussion/1535678/nationalismen-tvingar-in-sd-i-det-ryska-hornet

Jag får inte posta något på Lika Villkor kommer du markera på samma sätt mot den sajten?

[Jimmy.L]
1

Magrats är inte intresserad att diskutera hon söker en anledning att skriva på Lika Villkor om hur dålig denna sajt som inte gillar vänsterpartiet.

[Jimmy.L]
1

Magrats blockerade mig efter hennes inlägg på Lika Villkor.

Är hon intresserad av att diskutera då?

Herveaux
7

#13: I mycket håller jag med dig Jimmy, men Magrat är inte en sån som bara går in för att provocera för att sen springa och beklaga sig (eller skvallra) hos andra.
Jag tycker inte det är rätt eller okej att kalla debatt för "SD iFokus" men jag tycker heller inte det är rätt att anklaga Magrat så här.

Jag hoppas ni kan reda ut det här, jag medlar gärna om det kan vara till hjälp.

// Harley

[Jimmy.L]
1

#15: Varför blockerar hon mig då?

Herveaux
8

#16: Utan att gå in på för personliga detaljer så vart hon väldigt ledsen. Hon hade för avsikt att diskutera eller ventilera här inne, inte söka bråk.

// Harley

[Jimmy.L]
1
[Göstage]
5

Har inte tagit del av Magrats inlägg i tråden om Ukrainakriget så jag vet inte vad som sagts, men det vore synd om tråden skulle bli föremål för partipolitiskt gräl. Precis som när pandemin bröt ut så kom Debatt iFokus snabbt igång med förmedlingen av information, och även om flödet inte ombesörjes av så många så tror jag att det finns ett allmänintresse i att det samlas löpande källangivna nyheter om något som oroar så många just nu. Vill man nödvändigtvis "snacka SD" så finns det ju andra trådar för det.

• Redigerat 2022-03-08 15:03 av [Göstage]
[Jimmy.L]
3

#19: Exakt.

Herveaux
12

#18: Jag hann inte läsa inläggen när de först postades. Nu när jag har läst dem håller jag med Niklas. Förutom "SD IFokus" så tycker inte jag det finns något som behöver plockas bort.

Debatt iFokus är en tillgång på plattformen och jag tycker även Magrat har saker att tillföra debatter här. Så, nu har jag sagt mitt i frågan.

// Harley

[Jimmy.L]
0

#21: Vad kommer SD in i kriget i Ukraina vill du utveckla det hon menar?

[Jimmy.L]
0

Och ja, jag förderar vänsterpartiet framför SD vars partiledare inte ens kan välja mellan Putin och Biden, och dessutom röstar ner stödpaket till Ukraina i EU…

Och kopplingen kriget är?

Herveaux
3

#22: Det kan bara Magrat svara på. Jag kan bara spekulera men jag vill inte lägga ord i någon annans mun här.

// Harley

[Jimmy.L]
7

Jag har bestämt mig för att lämna iFokus.

Sänder PM strax Göstage så kan du förmedla det vidare till Hayabusa.

Tack alla vänner som stått på min sida!

[Göstage]
7

Kan bara konstatera faktum - Jimmy har lämnat iFokus. Det känns trist, för han har haft ett stort engagemang för Debatt iFokus, liksom för alla andra sidor han ansvarat för.

Jag har ingen ambition eller lust att fortsätta heller, så jag vill tacka alla er jag lärt känna på olika håll på iFokus för den här tiden, det har varit ett stort nöje till 90% och ett lite mindre till 10%.

Hoppas nu att pandemin lämnar oss för gott, att vår just nu plågade världsdel åter får fred och att ni fortsätter att trivas på iFokus.

Tack för den här tiden!

Göstage

(Skall bli skönt att skrota det nicket, för oss emellan sagt ångrade jag att jag tog det…)😉

Herveaux
3

Tråkigt att ni väljer att lämna. Tack för allt och hoppas ni kommer tillbaka.

// Harley

Hiddeniten
7

Så trist att en person kan mobba bort flera andra vettiga personer.

Herveaux
10

Jag tycker Jimmy som person har fått ta emot obefogat mycket anklagelser, kritik och ren skit under alla år jag varit på iFokus. För att inte tala om hur Debatt bemöttes när sajten lanserades. Det är långt ifrån en persons agerande som fått Jimmy att ledsna.

// Harley

[GIKmio]
7

#29 Jimmy har varit enormt bra som Sajtvärd på Sport i fokus också där Göstage och jag hjälpt till. Men trots OS-segrar och VM-segrar som dykt upp emellanåt så är det något som gått ifokusanvändare förbi och annat stort i sportväg. Jag klarar inte av att driva den själv nu. Lika bra den läggs ned..

[Moon AppleGrey]
4

#30: nästan aldrig inne på sport, medges, men tycker att det vore tråkigt om den sajten försvinner.

Draken
5

Har inte orkat med iFokus på några dagar då jag är sjukskriven för utmattning och stress. Datorn och iFokus är ett , av många, intressen jag har valt bort periodvis.

Jag har tydligen missat en hel del märker jag, både Jimmy, Hayabusa och Göstage har lämnat. Detta innebär att jag nu står ensam med Debatt. Jag vill att siten skall vara kvar, jag tar gärna på mig att hålla den igång, men jag måste isf få veta vad ni har tyckt varit fel och vad ni vill att jag skall ändra på isf.

Svara gärna i denna tråd:

https://debatt.ifokus.se/discussion/1536622/vill-ha-kvar-debatt-ifokus.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Niklas
12

#32: Det första jag skrev till Jimmy i frågan var:

Hej Jimmy!

Titta på diskussionen om kriget i Ukraina. Ett flertal av användaren Magrats kommentarer är borttagna. Jag ser inget som bryter mot vare sig lagar eller sajtens regler. Språket är vårdat och åsikterna ser ut att vara sakliga.

Om sajten ska vara en officiell iFokus-sajt behöver den tillåta alla som sköter sig att diskutera där. Annars är det bättre att den är sluten.

» Kriget i Ukraina

Har du några synpunkter på det?

• Redigerat 2022-03-08 17:42 av Niklas
Niklas
14

#25: Jag tycker det är synd att du lämnar iFokus när vi just har börjat diskussionen. För min del hade jag gärna velat ha din syn på det jag tog upp. Vi hann aldrig dit.

Lycka till med vad du tar dig för i stället! Välkommen åter om du känner för det.

Magrat
14

Jag har svårt att bemöta något av det som skrivits då jag, fram tills att tidigare Sajtvärd valde att lämna haft skrivförbud. Jag tänkte bara klargöra en sak efter att jag sett den här tråden. #28 Jag har inte mobbat någon till att lämna iFokus, man kan själv läsa vad jag skrev i tråden det hänvisas till i flera inlägg här.

Det är jättetrist att folk lämnar, men snälla lägg inte det ansvaret på mig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Moon AppleGrey]
10

#35: många av oss som vet att det inte är ditt fel.
Glad att ditt skrivförbud är upphävt.
Borde aldrig ha fått ett till att börja med.

[GIKmio]
9

Att hålla på att mobba folk är inte okej. Sedan att folk inte har samma politiska ideologi på en sajt så kan man släppa det och mötas på andra sajter istället och bete sig som vuxna människor. Jag personligen skiter i vad folk har för politisk inställning med dom som jag samarbetar eller som skriver på mina sajter. För vi pratar om annat.

Draken
11

#35: Jag har inte hunnit genom alla kommentarer i tråden, jag har heller inte hunnit kolla på de borttagna kommentarerna. Men som jag har förstått det, så har du inte brutit mot några Skrivregler, eller sitens regler, så jag kommer, om möjligt, återpublicera.
Ingen skall lägga skulden på dig. Ha tålamod med mig bara.

Jag återtog ditt skrivförbud då jag i flera inlägg såg att det var ett helt omotiverad skrivförbud.

#37 Håller med. Nu är det just bl.a politiken som diskuteras på en site som debatt. men som du säger, alla har olika åsikter om mycket, men man kan diskutera på en vuxen nivå iaf.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis