Debatt iFokus

Debatt

Etikettpolitikerna
Läst 66 ggr
johan
1

SD's återvändar-tweet

Varför blir M & KD alltid förvånade över när SD gör precis det som alla vi andra vet att dom står för när dom inte visar sin regisserade yta?

https://www.dn.se/sverige/m-och-kd-kritik-mot-sd-politikerns-atervandringstweet/

Hur kan det utgått någon vad SD står för i sin kärna?

Mvh // Johan

SD-politikern Tobias Anderssons Twitterinlägg om ett tunnelbanetåg med SD-reklam får kritik inom samarbetet till höger.
Fornöga
4

Jag tror att det är en medveten strategi från SD och ingen tillfällig förlöpning. I takt med att andra partier har närmat sig den politik SD har stått för så kommer de att ha ett behov av att profilera sig. Jag blir inte särskilt förvånad om Jimmie Åkesson nu gör sin sista valrörelse.

Samma sak kommer vi högst sannolikt att få se på den andra kanten, där V drivs mer åt vänster i takt med att S går mot mitten samtidigt som konkurrensen om invandrarröster hårdnat. PKK-striden inom partiet är en påminnelse om att det kan pågå fraktionsbildande.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Statsminister Magdalena Andersson är tveksam till Vänsterpartiet i regering och lyfter bilderna från Almedalsveckan där riksdagsledamöter från V syns vifta med den terrorstämplade organisationen PKK:s flagga. Nu uttalar sig Nooshi Dadgostar (V) för första gången om partikollegornas agerande. – Det är ingenting jag har gjort eller sanktionerat, säger hon till Aftonbladet.
  • Redigerat 2022-08-17 17:32 av Fornöga
[Hayabusa-0001]
5

Rent generellt så ogillar jag reklam och särskilt när det gäller politiska budskap (oavsett parti).
Man kan tycka vad man vill om SD`s budskap, men man bör ha i åtanke att utan dess väljare så är ett partis värde noll och intet.