Debatt iFokus

Debatt

Etikettpolitikerna
Läst 116 ggr
[Södra_Stockholm]
2022-09-18 07:01
4

Liberalerna mejlbombas efter kampanj: ”Påverkar inte för fem öre”

”Snälla, vem som än orkestrerar detta – sluta – det påverkar inte för fem öre”, skriver Romina Pourmokhtari (L) på Twitter, efter ett inlägg där hon beskriver hur hon under morgonen fått över 800 kedjemejl i sin inkorg.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mejlkampanj-mot-liberalerna

Så nu försöker man med hot att påverka L att byta sida.

Hur var det nu med att respektera valresultatet?

”Snälla, vem som än orkestrerar detta – sluta – det påverkar inte för fem öre”, skriver Romina Pourmokhtari (L) på Twitter, efter ett inlägg där hon beskriver hur hon under morgonen fått över 800 kedjemejl i sin inkorg.
[Hayabusa-0001]
2022-09-18 07:19
3

Ja, det kan man fråga sig. Det började redan med någon form av besvikelse över att väljarna röstade som de gjorde.
Inte ens där kan man respektera att folk, faktiskt, får rösta som de vill.

[Södra_Stockholm]
2022-09-18 07:35
1

#1: Man var ju tidigt inne på ämnet om att ifrågasatta SD-väljarna om dom skulle respektera valresultatet, jag undrar om det inte är en ursäkt för att själva bedriva en kampanj mot valresultatet. Prognosen innan valet såg ju ännu mörkare ut för dom rödgröna med Mp under 4%.

Som vanligt så vill dom heller ta ansvar för hot och hat, är ju lätt uträknat att det sker när man bedriver sådan kampanj mot politiska partier.

Farwuq
2022-09-18 07:52
1

Nu är det som det är, det har i alla tider varit fel på väljarna.

Men i bland har det faktiskt gått så pass långt att politiker varit självrannsakande och sagt: "Vi nådde inte fram".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Fornöga
2022-09-18 07:57
0

Liberalernas splittrade väljarbas och sannolikt lika splittrade politikerskara bådar inte gott, varken för regeringsöverläggningarna eller den mandatperiod som sedan följer.

"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)

Farwuq
2022-09-18 15:12
2

Vid förra valet tog det tills fram till jul innan de fick ihop en regering.
Jag skulle höja spärren till 6 % så vi blev av med de som sätter käppar i hjulet.

[Hayabusa-0001]
2022-09-18 15:48
0

#5 Bra poäng 👍🏼

Lona
2022-09-18 16:04
0

#5: Tanken är ju god men samtidigt tycker jag att "småpartierna" har en funktion de med. Att inte ha någon gräns alls vore däremot synnerligen korkat.
Det var ju inte enbart småpartierna som höll sandlådenivå efter förra valet.
Lat som jag är och inte ids googla, vilka partier hamnade mellan 4 och 6% i år?
Hur länge har vi förresten haft gränsen på 4%? Vet bara att den fanns i slutet på 80-talet.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Fredrika00]
2022-09-18 19:02
1

Absolut, valresultat ska respekteras!

De som ligger bakom mejlbombningarna mot Liberalerna är, enligt SVT-artikeln, Skiftet och Black lives matter Sweden.

Rebecca Weidmo Uvell påpekade 2017 att Skiftet styrdes från Socialdemokraterna, där den nuvarande kanslichefen Robin Zachari tidigare arbetade som omvärldsbevakare.

"Det svenska frihandelsmotståndet är koncentrerat till den ganska fåniga vikarien till Alliansfritt Sverige – Skiftet.

När Löfven fick nycklarna till Rosenbad tyckte sossarna att nu var ju ordningen återställd och maktinnehavet säkrat så nu behövdes inte Alliansfritt och de lades ner. Eller snarare, gjordes om till Skiftet. Alliansfritt Sverige påstods inte alls vara finansierade av S och hade fria händer som ”dirty campaign”-byrå. I själva verket var dess grundare Björn Fridén anställd på partihögkvarteret och drev därifrån Alliansfritt, på arbetstid betald av S.

Så här finansierar arbetarrörelsen mycket av sina projekt, jag kommer återkomma till det." --

"Enligt egen uppgift är Skiftet ”medborgare som vill ha ett skifte i samhället”. Men de tre som är anställda på Skiftet är alltså inte bara medborgare själva utan professionella opinionsbildare." --

"Skiftet är en förening, men syftet politiskt och den drivs inte av pur entusiasm utan fyra personer är enligt egen uppgift anställda sedan flera år på Skiftet.

Anna Westberg, Robin Zachari och Joel E Svensson." --

"Sammanfattningsvis kan man säga att Skiftets arbetsmetod är att lägga så många rökridåer som möjligt."

Innan jul släppte den Bryssel-baserade frihandelstankesmedjan Ecipe en intressant rapport om de europeiska NGO:erna och TTIP-motståndet. Titeln på rapporten är: ”Manufacturing Discontent: The Rise to Power of Anti TTIP Groups” Det svenska frihandelsmotståndet är koncentrerat till den ganska fåniga vikarien till Alliansfritt Sverige – Skiftet. När Löfven fick nycklarna till Rosenbad tyckte sossarna att nu…
  • Redigerat 2022-09-18 19:07 av [Fredrika00]
Farwuq
2022-09-20 02:20
2

#8 Vilken maffia, men det borde man förstått vid detta laget.