Samhället idag

Södertäljepolisen

2018-10-02 07:12 #0 av: Jimmy.L

Kanal 5 har följt med Södertäljepolisen och visar hur det ser ut i en av Sveriges mest utsatta område missa inte det ikväll kl 20.00. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2018-10-02 15:02 #1 av: eskils

Skulle gärna se det om jag hade TV5. Bra initiativ!

En fundering: de ligister i de utsatta områdena som nuförtiden har för vana att t ex kasta sten och flaskor på brandmän och poliser, och skära sönder däck på polisbilar när de kommer in på "deras" område - kommer de att försvinna när de ser TV-kamerorna eller kommer de att bete sig som vanligt? Det vore ju bra om programmet blev så realistiskt som möjligt, så TV-tittarna får se hur dessa yrkeskategorier har det i sin vardag. (Ja, jag tycker poliser och brandmän borde ha högre lön, m.m.)

(Någon kanske tycker det jag skrev nu var "rasistiskt", men det struntar jag faktiskt i. Glad)

Anmäl
2018-10-02 15:23 #2 av: Jimmy.L

#1 Kan ses gratis på Dplay sen.

Blir nog tyvärr ingen skillnad när programmet visas. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-10-02 20:32 #3 av: Jimmy.L

Här ser ni avsnitten gratis. 

https://www.dplay.se/program/sodertaljepolisen

Anmäl
2018-10-02 20:54 #4 av: eskils

#3 Tack för tips! Fick byta webbläsare till Chrome, men sedan gick det bra.

Om jag hörde rätt sägs det i början att man har fått ner brottsligheten i S-tälje genom att polisen och 12 andra myndigheter samarbetar.  Bra föredöme för andra områden!

Anmäl
2018-10-02 20:59 #5 av: Jimmy.L

#4 Mycket kvar att jobba med många områden som t.ex här i området ses mycket otryggt efter mörkret,

Anmäl
2018-10-02 22:41 #6 av: Göstage

Tittade på det, och man avundas inte poliserna direkt...

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-10-03 07:31 #7 av: Jimmy.L

Ja händelsen intill Ronna centrum med den felparkerade bilen visar ju att det finns mycket att jobba med.

Anmäl
2018-10-03 07:44 #8 av: Göstage

#7 Ja verkligen! Hur dumma kan de vara som gör något sådant inför rullande kamera och allt? Bryr de sig inte- får de rent av en kick av det? 

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-10-03 08:12 #9 av: Jimmy.L

Dom har ju polarna med sig och varför inte bli kändis i TV då blir dom säkert mer "hjältar".

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.