Brottslighet

Sverige, ett öppet hus för turnerande ligor

2018-10-28 17:05 #0 av: Göstage

Det finns flera skäl till att Sverige är så attraktivt för utländska ligor, konstaterar Paulina Neuding på GP debatt. Polisen har inte tid och resurser, straffskalan är beskedlig, vi har öppna register och ett bakbundet tullväsende.

"Det fungerar som vilket företag som helst: Verksamheten är professionaliserad i den meningen att man knappast skickar folk runt i landet på måfå för att se om det finns något att stjäla. I toppen finns cheferna i länder som Polen och Baltstaterna, som beställer godset. Utförarna åker sedan till Sverige för att förse sig med alltifrån lantbruksmaskiner som står utomhus på gårdar i glesbygd på nätterna, till smycken och silver inifrån villor och lägenheter."---

http://www.gp.se/debatt/sverige-stöldligornas-paradis-1.10197933

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-10-28 17:10 #1 av: Jimmy.L

Ett paradis för stöldligor. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2018-10-28 17:17 #2 av: VSK

Ett paradis för de flesta som inte följer svensk lag skulle jag vilja säga Arg

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2018-11-05 09:15 #3 av: Jimmy.L

En man anmälde i natt att hans nya bil hade blivit stulen. Eftersom bilen var utrustad med spårningsfunktion kunde polisen lokalisera bilen och en man gripas.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/stulna-bilar-hittades-pa-utlandsregistrerad-lastbil

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.