Annons:
Etikettersajtenifokus
Läst 6517 ggr
[Jimmy.L]
11/13/18, 8:47 AM

Så förstör några för alla andra på iFokus

Ni har märkt det va så fort det startas en tråd på debatt så börjar genast vissa att skapa nya inlägg för att inläggen här inte ska synas i nya inlägg men samtidigt förstör dom för 100-tals andra sajter som blir drabbade av deras spam.

Skriv till Niklas och klaga, iFokus är till för alla och inte för några som inte gillar olika åsikter!

Annons:
Lona
11/13/18, 9:32 AM
#1

Va? Har jag inte märkt alls, inte ens tänkt på. Jag hoppas att inte jag är en av dem, i så fall är det helt oavsiktligt! Vi må ha olika åsikter om politik och diverse annat, men det ÄR ett diskussionsforum. Inte ok!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Jimmy.L]
11/13/18, 9:40 AM
#2

#1 Nej du är inte en av dom som håller på så här. Det är några sajtvärdar som lovat att hålla på så här för att Debatt inte ska synas under nya inlägg.

Det drabbar inte bara denna sajt utan 100-tals andra på iFokus som får sina sajter förstörda tack vare dessa.

[Hayabusa]
11/13/18, 9:52 AM
#3

Den typen av "protest" är ju bara trams…

[Göstage]
11/13/18, 9:53 AM
#4

Tillvägagångssättet är ett fånigt utslag av något som uppmärksammas alltmer - fenomenet kallas deplattformering, och går ut på att förhindra meningsmotståndare att synas. Ungefär som att blåsa i visselpipor och skramla med nyckelknippor när vissa talare skall framträda offentligt. Att det i långa loppet gynnar dem man avsett att drabba ser vi ju exempel på  i rikspolitiken.

[Jimmy.L]
11/13/18, 9:58 AM
#5

#3 Ja men tyvärr är inte dessa sajtvärdar vuxna nog för att förstå det.

[Hayabusa]
11/13/18, 10:04 AM
#6

#5 De sätter betyg på sig själv - och det är inte högt.

Annons:
[Jimmy.L]
11/13/18, 10:13 AM
#7

#6 Du hann knappt skriva klart ditt inlägg innan två inlägg om Chatta med Benny Rosenqvist dök upp

[Jimmy.L]
11/13/18, 10:15 AM
#8

Skriv på support och fråga om forumtroll är tillåtet på iFokus!

[Hayabusa]
11/13/18, 10:34 AM
#9

#7 Jag såg det. Personligen skrattar jag bara åt tramset.

[Göstage]
11/13/18, 10:49 AM
#10

#9 Ja, jag tycker också att det bara är fånigt. Men det är bra att det uppmärksammas, för vi har ju sett att alla inte varit medvetna om det - nästa gång kan det vara de senares tur att dömas ut som misshagliga. För som några studerande på Åbo akademi uttrycker det:

 "De-platforming" betyder att människor som anses hålla icke-rumsrena åsikter inte ges en plattform att yttra dem. Problemet ligger förstås i hur åsikter bedöms vara oacceptabla och vem som bedömer."

https://www.hbl.fi/artikel/aa-har-bojt-sig-for-pobeln-3/

[VSK]
11/13/18, 12:43 PM
#11

Journalist känner till detta och håller på att skriva ihop nåt, så ja det är vida känt såna här "fenomen".

Mer än så kan jag inte säga.

annia1
11/13/18, 2:02 PM
#12

Att skriva på support eller direkt till niklas är ingen ide. För de trådar de skriver är vanliga trådar (vilket är tillåtet) även om tanken är att trådar från den här sajten ska försvinna från nya inläggs listan.

Jag antar att de försöker få bort trådar från nya inläggs listan eftersom det inte går att rösta bort inlägg på den här sajten som det går att göra på politiksajten. Den sajten förstörde dom ju tack vare sitt sätt. Hade dom låtit bli att förstöra där så hade ju inte den här sajten startats. För det är ju samma sorts trådar/ämnen som skrivs här. 

Mitt förslag är att endera du jimmy eller vsk eftersom ni är värdar så skriv inne på värdsajten för då ser ju även några av dom som förstör det. Så kan ni ha en diskussion där.

Det dom håller på med är löjligt och inte ens barn gör så.

.

[Jimmy.L]
11/13/18, 2:07 PM
#13

#12 Tack men nej tack på värdsajten blev jag påhoppad när denna sajt skulle bli lanserad av dom så kallade goda krafterna så dom klarar jag mig utan. 

Jag tycker synd om alla andra sajter som blir drabbade av deras spam samtidigt sitter dom på värdsajten och tjurar över spam som förekommer på iFokus.

Annons:
[Göstage]
11/13/18, 2:13 PM
#14

Tycker att det Jimmy nämner i TS om  att "100-tals andra sajter blir drabbade av deras spam" är värt att ta till sig. Det är inte bara de förfärliga människor som skriver på debatt som "drabbas", utan även tjejen som är orolig för sin halta kanin och önskar snabb hjälp, killen som misslyckas med sin sockerkaka och vill ha råd, och hon som stolt vill visa upp sin bild på sin julhyacint som blir de som kommer i kläm när deras inlägg snabbt försvinner från rubrikrutan. De är utsatta för ett själviskt beteende, och om det är synd om någon drabbad i sammanhanget så är det de som får sitta emellan. 

(Edit: ser nu att Jimmy  skrivit om samma sak nyss.)

[Hayabusa]
11/13/18, 2:53 PM
#15

#14 Precis. Vi har på Debatt är kanske lite mer vana att "stå på egna ben" samt har lite hårdare hud, det ska mer till för att båten ska gunga. Men som du säger - det är ett ofog.

Carmarino
11/13/18, 6:23 PM
#16

Har sett några gånger de senaste dagen att någon med kontot "Anonym" skriver 2-3 inlägg med exakt samma innehåll, och på samma sajt. Oftast är det bara en rad och med en text som är helt intetsägande.

Det hände senast idag (alldeles nyss). När man då kollar kontot så är det redan borttaget trots att inläggen skrevs för fem minuter sedan. Så det verkar nästan som om någon skapar ett konto för att putta ner trådar som skrivits här. Otroligt barnsligt i så fall.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

annia1
11/13/18, 6:26 PM
#17

När det gäller kontot anonym så är det inte nån som reggat det kontot och sen avslutat.

Anonym kontot är ett iFokus konto som alla som har  insider kan använda på sajter där det är tillåtet.  Så det konto leder ingenstans när man klickar på det då det inte är ett vanligt medlemskonto.

Man kan kika på de sajter där det skrivits att under skrivrutan så finns det en ruta anonym man kan klicka i. Då blir du själv anonym. Ja förutsatt att man har Insider. Och kan tillägga att det är upp till värden på varje sajt om den tillåter att man använder den funktionen.

Men visst har jag också sett det där idag ett par gånger att "nån" skrivit anonymt och då flera gånger. 

Och det blir löjligt att missbruka den funktionen för risken är att den då tas bort på de sajterna.

.

Carmarino
11/13/18, 6:29 PM
#18

Då är förmodligen värdet för att rösta bort inläggen satt rätt högt, bara för att det inte ska gå att göra det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/13/18, 6:30 PM
#19

Förloraren på detta är ju 200-300 andra sajter. 

Men det gör väl inget enligt dom sajtvärdarna som håller på så här.

Carmarino
11/13/18, 6:31 PM
#20

Ja, det är ju många andra inlägg som halkar ner och blir osynliga. Men lite spill får man ju räkna med. 🤪


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
annia1
11/13/18, 6:37 PM
#21

Carmarino 18 nu missförstår jag nog dig. För anonym och rösta bort inlägg har inget med varandra att göra.

Här på debatt har jimmy talat om vad han har satt för värde. Och det är så högt att det inte går att rösta bort inlägg så dom som beter sig illa vet att det inte är nån ide.

Men på andra sajter har de för det mesta lägre just för att man ska kunna rösta bort sånt som bryter mot reglerna.

Men det finns några sajter där anonym funktionen har missbrukats och värden har då valt att ta bort möjligheten att skriva anonymt. Så den risken finns på de sajter som de nu missbrukar den funktionen. 

Så risken är att de förstör för andra sajter även på andra sätt.

.

[Hayabusa]
11/13/18, 6:39 PM
#22

Ja, när man ser "anonym" skriva tre likadana inlägg på en & samma sajt - då börjar man undra. Ett kort och intetsägande inlägg, precis som Carmarino nämnde.

Carmarino
11/13/18, 6:48 PM
#23

#21 Visste inte att anonyma konton ser ut som om de inte existerar om man klickar på ikonen, så det var därför jag trodde att den som skapat kontot hade raderat det direkt.

Reagerade bara för att det hänt flera gånger den senaste tiden att någon skrivit exakt samma sak i (oftast) tre inlägg i samma tråd. Då syns ju de tre inläggen i Nya inläggslistan och puttar ner alla andra inlägg.

Trodde därför att det kan vara någon av dem som vill sabba för Debatt iFokus som skapat det anonyma kontot och att den personen är administratör och därför kan ändra värdet för bortröstning. Eftersom jag inte tillåter anonyma inlägg på mina sajter så vet jag dock inte om man kan göra det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/13/18, 6:53 PM
#24

Skapade just ett inlägg vi får se vad som händer.

Carmarino
11/13/18, 7:05 PM
#25

Jodå, några av de flitigaste trådskaparna har satt igång redan, så ditt inlägg har halkat ner under de tre synliga. Det tog inte lång tid.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/13/18, 7:07 PM
#26

#25 Japp det var väntat.

annia1
11/13/18, 8:37 PM
#27

Carmarino #23 är kanske inte så många som vet att det ser ut så.

Jag är rätt säker på att funktionen missbrukas just nu på det sätt du tror att det bara är för att sabba. Och att den används bara för att man inte ska se vem det är som skriver nonsenstrådar.

Men anonym kontot har ingen koppling till bortröstning av inläggen, tack och lov. 

Kan väl tillägga. Om en medlem själv avslutar sitt konto så sitter det hakparenteser runt. Skulle då sett ut så här [anonym] så man ser tydligt att medlemmen själv avslutat.
Om det däremot är iFokus som har avslutat kontot (som dom gör med troll) så finns ingen hakparentes runt.

.

Annons:
[Jimmy.L]
11/13/18, 9:26 PM
#28

Jag vet nu vem det är bakom det anonyma nicket som skriver 2-3 nya inlägg på raken.

[Hayabusa]
11/14/18, 8:23 AM
#29

#28 Ganska låga odds på den…😉

[Jimmy.L]
11/14/18, 8:26 AM
#30

Kompisgänget igång igen nu på morgonen. 😃

[Hayabusa]
11/14/18, 8:31 AM
#31

#30 De är så uppenbart pinsamma…

[Jimmy.L]
11/14/18, 8:33 AM
#32

#30 Ja en av dom kontaktade mig igår efter jag valde stänga av denna då det är spam. Det förnekades av den personen och menar det är en slump och inte kan ses som spam.

[Hayabusa]
11/14/18, 8:37 AM
#33

#32 Vilken himla otur…

[Göstage]
11/14/18, 1:24 PM
#34

Skall det verkligen behöva ta 13 minuter innan bortsopningskommandot rycker ut för att bekämpa ett inlägg på Debatt? Här behövs förebilder!

Annons:
[Jimmy.L]
11/14/18, 1:25 PM
#35

😃

[Hayabusa]
11/14/18, 1:29 PM
#36

#34 Sannerligen! Dags att steppa upp!

[VSK]
11/14/18, 5:19 PM
#37

😂

[Jimmy.L]
11/14/18, 5:30 PM
#38

#34

Nu tog det 10 min ca innan dom sopade bort inlägg det var en liten förbättring.

[Hayabusa]
11/14/18, 5:34 PM
#39

#38 Haha, det är ju komiskt beteende 😃

[Göstage]
11/14/18, 5:37 PM
#40

#38 Allt över tre minuter för att producera ett inlägg och nio minuter  för tre stycken är underkänt. Skall det vara jour så skall det! ⏰

[Hayabusa]
11/14/18, 5:39 PM
#41

Snart dags för nästa tidstest…var beredda.

Annons:
[Jimmy.L]
11/14/18, 5:40 PM
#42

#39 #40 Ja vi får ta upp detta på deras nästa möte

[VSK]
11/14/18, 5:58 PM
#43

😃

[Jimmy.L]
11/14/18, 5:58 PM
#44

#51 Det tog 10 min igen,

[Hayabusa]
11/14/18, 5:59 PM
#45

#44 Det är så banalt att jag har svårt att sluta skratta!

[Jimmy.L]
11/14/18, 6:01 PM
#46

#45 Och inlägget på Politik om extraval tog 4 min att sopa ner. 😂

[Jimmy.L]
11/14/18, 6:28 PM
#47

Någon verkar gilla starta massa nya trådar plötsligt. ☝️

[Hayabusa]
11/14/18, 6:29 PM
#48

#47 Ja, det är bättre att ta en kopp The istället 😉

Annons:
[Jimmy.L]
11/14/18, 6:33 PM
#49

#47 Jag förstår inte grejen, man måste ju hinna diskutera ämnet med.

[Hayabusa]
11/14/18, 7:03 PM
#50

#49 Det gör de själv inte heller…

[Jimmy.L]
11/14/18, 7:06 PM
#51

#50 Sant.

Carmarino
11/14/18, 7:13 PM
#52

#49 Det brukar oftast inte bli några längre diskussioner på de sidorna. Bättre att starta nya trådar istället. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/14/18, 7:20 PM
#53

Även om jag har sajter med dålig uppslutning så fortsätter jag ofta i dom trådar jag har skapat.

Caeli
11/14/18, 8:04 PM
#54

Har funderat på varför en del har börjat massproducera de mest konstiga inlägg… Om de har fått solsting mitt i grådiset? Ofta bara en mening eller fråga och man förstår inte vart de vill komma med det hela. Men nu begriper jag varför! Vilket barnsligt beteende! Resultatet blir ju en massa trådar med noll svar. Har börjat gå vidare direkt när jag ser vem trådstartaren är…

[Jimmy.L]
11/14/18, 8:10 PM
#55

#54 Ja det undrar många nu både här och i PM till mig som inte riktigt vågar skriva här än.

Annons:
annia1
11/15/18, 12:03 AM
#56

Det där, där det var väldigt många trådar vid ett tillfälle, det var sannolikt ett ärligt misstag. Att det blev lite galet i ifokusappen. Så den som skrev då råkade bara hamna i det hela. 

Men visst är det barnsligt. Vi bor i en demokrati där en av grunderna är att vi har åsiktsfrihet. Vi har även rätt att själva kunna bilda oss en uppfattning om saker och ting. 

Visst kommer fler och fler inse att det bara är trollinlägg. Och det kommer då slå tillbaka på dom själva eftersom andra då väljer bort deras andra inlägg alltså även de vettiga. Så som du caeli redan börjat göra. Och det kommer ju då även drabba de sajter de lägger sina nonsensinlägg på eftersom det är den sortens inlägg man ser. Att man helt enkelt väljer bort de sajterna.

Finns ju ett engelskt ordspråk. What goes around comes around. Alltså att saker slår tillbaka på en själv. Vilket det kommer göra. Slå tillbaka på dom själva eftersom dom bara gör sig löjliga.

Vid såna här tillfällen är skönt att tro på det paranormala för just det där att man inte medvetet  gör saker som drabbar andra negativt eftersom man vet att det förr eller senare (på ett eller annat sätt) kommer slå tillbaka på en själv.

Och det dom inte tänker på att det dom gör även skadar iFokus i längden. Inte bara de medlemmar som nu skriver vanliga inlägg och vill få svar på sina frågor som dom anser viktiga och nu inte får svar (som göstage skrev längre upp). Utan alltså även iFokus. För börjar man uppleva iFokus att det är en massa nonsens så går man nån annanstans.

Den här sajten kommer klara sig. Men resten av iFokus kommer ta stryk. Så dom anser sig vara så duktiga, men det enda dom gör är att förstöra.

Visst tittar man på aktiviteten så har den ökat (med trollinlägg), men i slutänden så kommer det bli tvärtom att aktiviteten från/av vanliga riktiga medlemmar kommer sjunka. För att delta i nonsenstrådar är nog inte många intresserade av.

.

[Jimmy.L]
11/15/18, 7:33 AM
#57

#56 Jo men det påpekade jag i början av denna tråd när dom puttar ner vår inlägg så drabbar det andra sajter och det är trist.

Låt medlemmarna avgöra på vilka sajter dom vill skriva på istället för att några åsiktspoliser ska leka poliser och försöka sabotera för hela iFokus.

[Göstage]
11/15/18, 7:48 AM
#58

#57 Kan bara instämma! För Debatt iFokus är det ju bara bra om sajten provocerar - det vore värre om den tegs ihjäl, eller lämnades i träda som Politik iFokus. Det är däremot trist när hysterin från de som tycker sig ha de rätta åsikterna och  rätten att bestämma låter det gå ut över andra.

[Jimmy.L]
11/15/18, 8:02 AM
#59

Kam ju tyvärr inte berätta vad som skrevs på värdsajten men att denna sajt utsätts för en kampanj har ju många listat ut sen finns det ju denna tråd.

https://teckning.ifokus.se/discussions/5bad35bc8e0e7405338d8343-kanner-inte-med-ifokus-langre?discussions-1 

Jag förstår inte dom som håller på och gnäller om namnet på sajten det står tydligt i beskrivningen "Sajten för dig som diskutera om Sverigedemokraterna, eller om samhället bra eller dåliga saker spelar ingen roll ta upp det du tycker är viktigast."

Några har målat in sig i ett hörn och fått för sig att denna sajt endast handlar om Sverigedemokraterna. Så är inte fallet dom ser det dom vill se.

[VSK]
11/15/18, 9:10 AM
#60

#59

"De" gör en Annie Lööf mao.

[Hayabusa]
11/15/18, 9:16 AM
#61

#59 Jösses, i den tråden nämns även Debatt iFokus som "hatsajt".

[Jimmy.L]
11/15/18, 9:24 AM
#62

#61 Ja och samtidigt länkar Lika Villkor till #jagärhär som blåser sina medlemmar på pengar som borde gå till kampen mot hat.

https://debatt.ifokus.se/discussions/5be9c608ce12c467b80064e5-jagarhar-rorelsen-blaser-sina-medlemmar?readstate=false

Annons:
[VSK]
11/15/18, 10:01 AM
#63

#61

Är inget att bry sig nämnvärt om för många människor vet inte vad rasism är för nåt. Rasism och hat är nåt extremvänstern har i sitt DNA och det såg man väldigt väl under valrörelsen om inte annat. 

Hade totalt missat den tråden men läste den. Fick bita mig i läppen ett antal ggr men lyckades att inte skriva där. Dock så ogillar jag starkt att man utövar utpressning/grupptryck (min tolkning) mot Niklas men det är så PK funkar överlag.

Man inser oxå att många personer i den aktuella tråden inte har politik och samhällsutveckling som nåt vidare stort intresse, för hade de haft det så hade de inte pratat mot sig själva hela tiden. Fast de kanske är för naiva för att inse det. 

Sverige är det minst rasistiska landet som finns enligt de riktiga flyktingar jag pratat med på olika sociala media och det har jag pysslar med under ganska lång tid. Jag litar helt enkelt mer på de som vet än de som tror sig veta. 

Skulle vara väldigt intressant om nån PK ville träda in här och tala om för mig vad denne anser om all debatt på tv och i annan media sista halvåret vars allt handlat om SD tycker om det. Förmodligen ingenting. 

Tycker det är rätt tragiskt att vissa inte kan tolerera att man följer svensk grundlag.

[Hayabusa]
11/15/18, 10:14 AM
#64

#62 Sajten "Lika Villkor" är definitivt inte särskilt "rymlig" utan snarast snäv & trångsynt. Där hatas allt som inte följer den utpekade riktningen…

[Jimmy.L]
11/15/18, 10:19 AM
#65

#62 Så sant.

Emo
11/15/18, 10:22 AM
#66

#59 Hopplöst att förklara enkla saker för vissa. Niklas försöker, men vem av dem vill förstå? Vad de än tycker så anser jag fortfarande att en våldtäktsman är mindre värd än offret. Det är inte rasism. 
Hade de styrande gjort kloka val och tänkt efter före, hade mycket varit bättre.
Som det är nu röstar många på SD för att det är det mest positiva partiet för de, som sköter sig oberoende av var de är födda.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[VSK]
11/15/18, 10:38 AM
#67

#66

Skulle gissa att 99.9% av de som röstar på SD bryr sig nada om vilken stämpel det står i passet utan det är gärningen det handlar om. När det gäller brott mm så vill SD införa hårda straff för grova brott, och har man problem med det så torde man gilla brottslingar. Detta vet så klart många antidemokrater men tydligen så är det än mer viktigt att sprida sina hatbudskap. 

MP deklarerade vid Kristerssons omröstning att de är för brottslingar, då MP sa att SD kommer ändra lagen till hårdare straff. Hur annat kan man tolka deras påstående.

Carmarino
11/15/18, 1:19 PM
#68

#53 Det var lite ironi i den sista meningen. De måste ju skapa nya trådar för att putta ner inläggen i inläggslistan. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
11/15/18, 1:33 PM
#69

#68 Förstår det.

Vet inte om dom har läst denna tråd eller är i en svacka för plötsligt så får våra inlägg stå kvar.

Annons:
Carmarino
11/15/18, 1:37 PM
#70

#69 Har också noterat det. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[VSK]
11/15/18, 1:45 PM
#71

Symöte?

😃

[Jimmy.L]
11/15/18, 7:15 PM
#72

4 min sen var Göstages inlägg bortknuffad. 😃

[VSK]
11/15/18, 7:18 PM
#73

Jösses Emalia

[Göstage]
11/15/18, 7:23 PM
#74

Ja, som sagt: "För det vi har sett är aktörer som tycks beredda att kompromissa med precis de värden som de säger sig stå för." 😉

[Göstage]
11/16/18, 10:44 AM
#75

Ursäkta alla kloka systrar, det här gäller inte er! ❤️Men när man ser vissa yttringar av debattkulturen på iFokus så klickar något till när man läser ett citat av psykologiprofessorn Joyce F. Beneson, som i en forskarrapport skriver: "kvinnlig aggression är ofta indirekt. Det handlar om att använda sig av språk eller att utnyttja gruppmekanismer."

V.s.b….😎

[Hayabusa]
11/16/18, 10:57 AM
#76

#75 Känt sedan urminnes tider…

Annons:
[Göstage]
11/16/18, 11:01 AM
#77

#76 Och satt i system på  iFokus från visst håll. 🤐

[VSK]
11/16/18, 11:04 AM
#78

😮

[Hayabusa]
11/16/18, 11:11 AM
#79

#77 Det hjälper dem dock inte ett skvatt…

[Göstage]
11/16/18, 11:12 AM
#80

#79 😉

[Göstage]
11/17/18, 1:26 PM
#81

Intuitionsövning den 17 november: den kliade nyss på vänsterfoten. Var det stortån eller lilltån som kliade mest?

Nej, ni behöver inte svara. Bara en illustration på den typ av viktig information som för närvarande sprids på iFokus i folkbildande syfte.

[Göstage]
11/17/18, 3:40 PM
#82

Nu har senaste inlägget från Debatt legat överst i 25 minuter och det har inte inkommit en endaste intuitionsövning. Har det gått troll i maskineriet? 🤔

[Jimmy.L]
11/17/18, 3:57 PM
#83

#82 Helger verkar vara bästa tiden för inläggen här då slipper vi bli bort knuffade.

Annons:
[Göstage]
11/17/18, 4:03 PM
#84

Vi får spara dem till på måndag då, så att vi skapar lite sysselsättning…☝️

annia1
11/17/18, 5:46 PM
#85

#82 Att det fick ligga så länge var enkelt. Ingen av dom var inloggad.

#81 Men när det gäller specifika trådar så tror jag vi ska avstå från att ange vad vi anser vara nonsens. 

När det gäller den sortens trådar så finns det idag 4-5 sajter som till 99,9 % bara består av den sortens trådar. Så de sajterna har förstört sig själva (under lång tid) med värdens godkännande,  eftersom det inte finns några inlägg om själva sajtämnet att läsa.
Så den sortens trådar kan  det finnas 5-10 st på en dag,  för det mesta skrivna på morgonen eller tidig förmiddag i enstaka fall så dyker det upp först på eftermiddan.

Så för dom 4-5 sajterna så får man se de som vanliga trådar då det numera är deras huvudämne. I mitt tycke så skulle de sajterna kunna slås ihop till en just för att de bara innehåller den sortens trådar.

.

[Göstage]
11/17/18, 6:00 PM
#86

#85 Jovisst, man skall inte kategorisera vad som är "nonsens" i onödan. Vem är jag att ifrågasätta den som bara vill önska ett enkelt "God morgon" och gjort så i åratal - det är ju mysigt! 

Men när intetsägande trådar, ibland t.o.m. upprepade eller utan innehåll skickas direkt på misshagliga inlägg på Debatt iFokus så kan man nog inte se det som annat än att det är kampanjartat. Tyckte mig se att du var inne på liknande tankegång i debattekniktråden, och i så fall kan jag bara instämma. 

(Och visst är det så att orsaken till inlägget från Debatt  fick ligga fredat var att ingen censurivrare var inloggad.)

annia1
11/18/18, 1:14 AM
#87

#86 För mig handlar ju den här tråden om sånt som är till för att skada sajten.

När det gäller just den sortens tråd som du tog upp så är det en sort som det finns flera av varje dag på iFokus. Men visst kan det hända ibland att det startas en sån (då av rätt/a medlem/mar) just för att putta ner tråd härifrån. Men just den sortens tråd kan bara vara ren tillfällighet.  Då de för det mesta är skrivna av olika medlemmar.

Så för mig handlar det mer om vem som skrivit. För det är för mig mer tydligt då om det kan vara för att skada sajten eller inte. 

För visst är det systematiskt från vissa. Men ibland kan "ointressanta" trådar bara vara en ren tillfällighet. Så jag kikar tillräckligt länge på de trådarna så jag ser vem som skrivit.

.

Pyttelite
11/18/18, 9:56 AM
#88

Mitt förslag fanns i denna tråd för att slippa få in ointressanta inlägg i flödet .

https://ifokus.ifokus.se/discussions/5bba59face12c43671000547-att-valja-bort-nya-inlagg-fran-ifokus?discussions-1

Egentligen var inte förslaget riktat mot ngn specifik sajt eller den rörelse som debatt tydligen startat utan en allmän önskan att slippa ointressanta inlägg generellt. 

Ointressanta från min synvinkel alltså - vi har alla olika intressen eller triggar på olika saker osv. 

Jag vill själv välja vilken information som ska vara synlig inte ngn annan.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/18/18, 10:34 AM
#89

#88 Den sajten är bara till för Medarbetare inga andra kan se dom trådarna där inne.

Pyttelite
11/18/18, 10:41 AM
#90

Aj då - missade det! Fel av mig.😕

Ursprungsinlägget handlade i alla fall om ett förslag att man skulle kunna välja bort nya inlägg från sajter man inte va intresserade av.

"Jag skulle önska att man kunde välja bort nya inlägg från sajter som man inte är intresserade av."


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[Jimmy.L]
11/18/18, 10:57 AM
#91

Eller så ökar man antal synliga nya inlägg från tre till åtta eller tio och på så sätt blir det svårare att få bort ett inlägg om man är ute efter förstöra. Eller så kan man ha dom 10 nyligen skrivna inläggen på iFokus

Mobilversionen så syns en längre lista över nya inlägg,

[Jimmy.L]
11/18/18, 11:25 AM
#92

Fick denna i PM av en medlem på iFokus.

https://pelargoner.ifokus.se/discussions/5bad3647ce12c46b13000361-kanner-inte-med-ifokus-langre?discussions-1

Tänk så mycket hat dom har som säger sig vara i mot hat. men det visste jag om, tonen mot mig på värdsaten har ju gjort att jag inte längre skriver där. 

Även intressant att dom mer eller mindre erkänner spam. 

"En sak man kan göra utan att börja diskutera hetsigt eller prata negativt om andra är ju att man kan bomba övriga ifokus med positiva inlägg. Då minskar synligheten av de mindre trevliga sajterna men utan att lägga mer ved på elden om man säger så."

[Jimmy.L]
11/18/18, 11:31 AM
#93

Längre ner i tråden erkänner två sajtvärdar att man sysslar med spam.

2018-09-28 07:24#13 av: tlover

#11 jag menar inte bara antirasistiska inlägg. Även inlägg om vad som helst i positiv anda gör ju att inlägg från mindre trevliga sajter trillar ner från "nya inlägg".

Månadens tema - Te och hälsa! Vad vill du läsa om?

Anmäl4Bra inlägg

2018-09-28 07:27#14 av: NeferNefer

#13: Vi får alla hjälpas åt med det. Tummen upp

Pyttelite
11/18/18, 11:38 AM
#94

Tur att du har välinformerade hjälpredor. 😃

Om Debatt iFokus lett till en ökade aktivitet på iFokus kan ni väl ta det som en komplimang. 

Om Debatt iFokus lett till ökat spam är det ett iFokus-problem och inte ett problem för en enskild sajt.

På mina sajter blir bara uppenbara troll portade och jag tycker att alla sidor ska få en möjlighet att höras om de ligger inom lagens gränser för yttrandefrihet. 

Varje sajt har annars skapat sitt territorie med lagar och förordningar som knappast skulle accepteras utanför iFokus-sfären. 

Jag tycker fortfarande att man skulle kunna modellera sitt egna flöde och kunna välja från vilka sajter man får information. 

Kan sajter stänga av medlemmar borde enskild medlem kunna slippa information från nämnda sajter.

Värd på Pelargonier iFokus


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/18/18, 11:51 AM
#95

#94

Problemet som vi har skrivit är ju att andra sajter blir drabbade av dessa spam.

Som exempel

  • Spam inlägg
  • Spam inlägg
  • Spam inlägg

----------------------

  • Debatt inlägg
  • Behöver hjälp med min kanin

Nu hamnar kanininlägget långt ner  och missas av många och flickan eller pojken som söker snabbt svar får vänta efter som den lätt missas istället innehåller det tre inlägg som bara vill knuffa ner oss och finns inget att diskutera.

[VSK]
11/18/18, 11:51 AM
#96

#93

Är väl rätt vanligt att PK-maffian håller på så oavsett vart, tyvärr. Antidemokrater är kända för att inte kunna debattera utan de tar till andra metoder istället. Sabotage, hot och även våld är intet nytt. 

Man börjar se mönstren. Först fick man veta att SD-hatarna var kommunister och sen fick man veta att de som säger sig vara emot mobbing och spam håller på med även det 🤮

[Jimmy.L]
11/18/18, 11:58 AM
#97

#96 Ja och nu finns det ju svart på vitt att dom öppet säger att dom ska ska syssla med spam och det är sajtvärdar samma värdar som ska jobba mot spam på iFokus. 🤔

Annons:
Pyttelite
11/18/18, 12:05 PM
#98

#95 Jag håller med dig i sak, att de för mig totalt ointressanta inläggen döljer de som jag skulle finna läsvärda men att försöka hindra andra att skriva inlägg är inte en metod jag skulle rekommendera utan då att var och en får göra sitt egna urval.

Min irritation kring flödet som döljer intressanta inlägga startade långt innan denna sajt kom till t ex genom alla god morgon-/god kväll-/god dag-inlägg.

Inga inlägg jag personligen vill stoppa men jag vill slippa se en radda av dom om jag vet på förhand att jag inte kommer att läsa dom.

Debatt iFokus har i alla fall startat en debatt på iFokus även om det inte var ert syfte. 🙂

För tillfället jobbar man mer med app-utveckling av iFokus, så jag får nöja mig med det svaret från de som styr över utvecklingsarbetet över grundfunktionaliteten på iFokus.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/18/18, 12:09 PM
#99

Ja dom trådarna ger ju heller inget utom sajtpoäng som bara sajtvärden och Medarbetare kan se och den borde tas bort.

Det borde räcka med en tråd med godmorgon eller god kväll eller vad man nu vill ha för tråd.

Pyttelite
11/18/18, 12:18 PM
#100

#97 Jag håller inte riktigt med dig om att majoriteten av inläggen tillhör spamkategorin sen att de inte är av intresse för var och en är en annan sak.

Om aktiviteten på iFokus ökar gynnar det alla oavsett inriktning förutom att inlägg ointressanta för mig döljer de intressanta.

Ni får hel enkelt öka produktionstakten av inlägg själva (som redan nu är imponerande hög). 🙂


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/18/18, 12:24 PM
#101

#100 Att medvetet förstöra en annan sajt med inlägg för att inläggen inte ska synas är väl spam? Eller ska vi kalla det för sabotage.

Eller missbruk av systemet då är det ett användarbrott?

https://www.ifokus.se/about/user_agreement

Pyttelite
11/18/18, 12:51 PM
#102

#101 Nja, om det varit nonsensinlägg så hade det varit spam nu är det relevanta inlägg som vem som helst som har intresse i ämnet kan svara på.

Ni har skapat en ny sajt som väcker ont blod - med tiden kommer läget att neutraliseras om det nu är en tröst.

Jag inser inte riktigt vare sig er indignation eller era motståndares som i så många fall är både militanta, justerar fakta efter behov och inte alltid så demokratiska.

En ökad aktivitet på iFokus gynnar alla, låt inte censuren ta över.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/18/18, 1:01 PM
#103

#102 Jag har väl fått ett 10-tal PM i veckan från helt okända medlemmar på iFokus som jag aldrig har diskuterat med och alla säger nästan samma sak:

Varför så mycket spam.

Vet du att dom puttar ner era inlägg.

Tröttsamt att se mitt  inlägg försvinna med era inlägg.

Ingen av dom vågar skriv här säger dom för dom blir då utsatta. Och det är inte så konstigt alla sajtvärdar kan ju läsa på sajtvärden när Debatt skapades så blev jag utsatt.

Ökad aktivitet kan vara bra om fler skriver men nu är det ett fåtal som skriver nya inlägg lite som jag gör på militärhistoria och Stockholm skriver till mig själv ved få undantag.

Pyttelite
11/18/18, 1:18 PM
#104

#103 Om man väljer att ta upp nya ämnen på andra vilande sajter så kan det knappast kallas för spam om de innehåller något "vettigt".

Det borde vara fler som skriver på sajterna för att hjälpa varandra eftersom det krävs stort engagemang för att hålla en sajt vid liv.

Debatt iFokus är en provokativ sajt som skapar ställningstagande. Nöj er med det och gnäll inte om andra sajter lever upp pga er.

Finns det ett vidare intresse för dessa sajter kommer verksamheten att bestå annars kommer den att självdö.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[Jimmy.L]
11/18/18, 1:23 PM
#105

Vart har vi gnällt? Vi konstaterar att sajtvärdar medvetet saboterar för Debatt och  minst 200 andra sajter.

Finns det ett intresse att diskutera nystartat ämne eller är målet att skapa så många nya ämnen man kan för att tryck ner Debatt?

[Thiah]
11/18/18, 1:27 PM
#106

Jag tycker detta börjar vara löjligt. Såg själv tråden inne på värdsajten som JimmyL nämnt och ja… Helt ärligt blir jag lite less på hur folk anser att andra ska tycka. Och det gäller båda hållen.

[Jimmy.L]
11/18/18, 1:41 PM
#107

#106 Håller med dig att det är löjligt och jag erkänner jag har mina brister med och att jag skrev dumt inne på värdajten med men där har jag sluta skriva.

Jag trodde tjafset om denna sajt skulle stanna på värdsajten och inte fortsätta på flera sajter på iFokus nu finns det fyra trådar om detta. teckningar, pelargoner, aktuellt och så här på Debatt helst skulle jag ägna mig åt andra saker än diskutera detta men det har nu pågått längre tid från vuxna sajtvärdar som inte förstår att jag har fått tillstånd av Nicklas att driva denna sajt.

wildfire
11/18/18, 2:07 PM
#108

Jag sitter och blir oerhört förvånad och vill inte tro det är sant men jag har lagt märke till hur många extra intuitionsövningar och onödiga trådar som plötsligt dykt fram och så kommer jag in här och läser om hur det gått till. Har faktiskt gjort en extra övning själv häromdagen och trodde det var en kul grej man nu börjat med men jag hade ingen aning alls och jag blir oerhört förvånad över agerandet.

Det är larvigt att putta ner andras nya inlägg och vi behöver inte hålla med varandra oavsett vilka ämnen det månne röra sig om men sabotera det kan man gott låta bli.Jag håller inte med den här sajten i allt men har ett par inlägg med men jag gick vidare för den är inte mina salonger och då ska jag ju inte vara här utan besöka sajter som stämmer med mig och mina intressen.Så enkelt ska det vara men sabotage,medvetna handlingar jag blir uppriktigt förvånad och kan inte förstå alls varför i all den tid i fokus innehåller så många intressesajter så håll sig på dom sajter man känner man har utbyte av diskussioner med andra men låt bli att förstöra för andra. Som ni också skriver så förstör det för så många och det blir inte enbart den här sajten som drabbas.

Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga,känner en besvikelse nu för det här kunde jag absolut inte tro 😕

[Jimmy.L]
11/18/18, 2:13 PM
#109

#108 Ja det är något jag försöker upplysa om till dom som håller på så här men dom tycks tyvärr inte förstå det eller skyller ifrån sig. 

https://aktuellt.ifokus.se/discussions/57fca4248e0e745479000953-debatteknik?readstate=false

Pyttelite
11/18/18, 2:26 PM
#110

#107 Blanda inte in mig i detta!

Trådarna är gamla. TS har avslutat sitt konto på iFokus med sorg för många på Pelargoner iFokus och säkert även på teckningssajten.

Det är du Jimmy.L som väcker upp dom  genom att direkt hänvisa till min sajt. Vilken rätt har du att publicera material som kommer från andra sajter?

Det finns inget innehåll på Pelargoner iFokus som strider mot iFokus policy och jag vägrar med bestämdhet att ta bort inläggen eller att stänga av några skribenter.

Kanske är det så Jimmy.L att dina PM-medhjälpare har en annan agenda?😉

- Vem kommer överhuvudtaget att våga skriva på iFokus i fortsättning? 

- Vem bedömer om det som skrivs är spam? 

- Kan du ge exempel på spamtrådar?

Om man skriver ett inlägg på iFokus tar man då aktivt ställning i denna konflikt som faktiskt bara berör ett fåtal?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Thiah]
11/18/18, 2:28 PM
#111

#107 äh du inser iaf att du betett sig aningens löjligt men vem har inte det i en het debatt? Och jag tycker hela grejen fått för stora proportioner.

Annons:
[Göstage]
11/18/18, 2:31 PM
#112

Visst, det här kan tyckas vara en ankdammsdiskussion, men ser man sig om så är det ju i sig en spegling av vad som rör sig ute i samhället.

Allra mest tydligt är det givetvis i det storpolitiska spektrat i landet, där regeringsbildningen varit blockerad i två månader på grund av vissa partiledares avsky för det valresultat som speglar folkviljan. Hellre en politik i baklås än att acceptera valresultatet och formera sig efter det.

Vi har universitet som politiseras i allt högre grad, och där människor som intet ont anande råkat födas i vårt (?) land och med en avskyvärd hudfärg skall straffas för det.

Människor som inte har de rätta åsikterna skall hållas kort, och deras arbetsgivare och kunder bör upplysas om vilka tvivelaktiga figurer de har i sin närhet. TV4, Viking Line och Åbo Universitet skall tvingas till korset av en ansikts- och namnlös pöbel, som kräver att bli åtlydda annars väntar repressalier.

I ljuset av detta känns den här diskussionen fortfarande bagatellartad, men samtidigt visar den i sitt mikroformat på ett fenomen som nog är farligare för nationen än att Kristersson samtalar med Åkesson.

https://debatt.ifokus.se/discussions/5bb3a2c6ce12c41a710022c1-deplattformering-en-smitta-pa-sociala-medier?discussions-1

https://debatt.ifokus.se/discussions/5bc0c94ece12c40fea002573-vantar-en-brutal-protestkultur-runt-hornet?discussions-1

[Jimmy.L]
11/18/18, 2:46 PM
#113

#110 jag har inte blandat in dig utan berättar att det finns fyra olika trådar utanför värdsajten som diskuterar detta om Debatt sen att en tråd finns hos dig är olyckligt.

Upphovsrätten har iFokus vilket gör att jag kan hämta den informationen, du får dölja inlägget om du inte vill att den ska vara synlig eller stänga av mig det gör mig inget jag blir inte sur för det. 

Varför skulle okända medlemmar på iFokus ha dolt intresse? Många av dom som kontaktade mig jag har varit på iFokus längre än mig.

Motfrågan är då är det inte spam när man skriver skapa inlägg för att putta bort debatt.

jag tror många vågr skriva på iFokus men många vågar inte skriva här. Du vet hur debatten på sajtvärden gick många kontaktar mig och säger att dom stödjer mig men inte vågr skriva här på grund av dessa och det är sajtvärdar, Medarbetare och medlemmar nya som gamla. 

Nej det har jag redan sagt i #2 det är ett fåtal som håller på så här.

[Jimmy.L]
11/18/18, 2:58 PM
#114

#111 Visst är det så. Jag har tjafsat och  gått över linjen på värdsajten utan tvekan. jag trodde det skulle stanna där men istället tog dom det vidare på sajterna vilket är trist.

Pyttelite
11/18/18, 3:00 PM
#115

#114 Återigen vilken rätt har du att publicera innehåll från andras sajter utan bett om medgivande?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
11/18/18, 3:18 PM
#117

#115 Varför skulle man behöva medgivande för att länka till trådar på andras forum?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[VSK]
11/18/18, 3:23 PM
#118

#117

Undrar jag oxå. Har totalt varit medlem på iFokus sen 2009 och har aldrig hört talas om att man inte får ta skärmdump/länka från en offentlig tråd inom samma domän.

Annons:
Pyttelite
11/18/18, 3:24 PM
#119

#117 Jag pratar inte om länkar utan om det inklippta inlägget i #93

#116 Du klipper in inlägg med namn och allt, kan inte tänka mig att du har rätt att göra det. Frågan du hänvisar till gällde inte att namnen publicerats utan informationen var anonym.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
11/18/18, 3:25 PM
#120

#118 Eller hur? Jag länkar kors och tvärs mellan forum och aldrig har jag fått agg för det - snarare tvärtom.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Pyttelite
11/18/18, 3:28 PM
#121

#120 Om du kan läsa mitt svar avser jag inte länken utan den direkta kopieringen av inlägg där inlägget är taget ur sitt sammanhang.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Herveaux
11/18/18, 3:29 PM
#122

#119 Eftersom det har postats i en offentlig tråd ser jag inget fel i klippa och klistra? Hade det postats i en dold grupp eller PM hade det varit en helt annan sak om det spreds vidare. 

Edit: #121 Om du själv kan läsa så ser du att mitt svar #120 postades 1 minut efter ditt inlägg, (#121) svårt att läsa ditt svar medans jag skriver ett svar på ett annat inlägg…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Jimmy.L]
11/18/18, 3:29 PM
#123

#119 Finns inget i lagen som säger att jag inte får göra det.

Sajten pelargoner kan ha en regel att jag gjorde fel men då får den sajten stänga av mig så jag inte kan skriva där så enkelt är det.

[VSK]
11/18/18, 3:31 PM
#124

#119

Fast är det inte lite skillnad på vad du kan tänka dig och vad svensk lagstiftning säger? Tycker det börjar gå lite överstyr det här när vissa människor skall bestämma vad folk skall tycka, tänka och göra.

Pyttelite
11/18/18, 3:42 PM
#125

#124 Du länkar till ett svar från 2014 där dessutom god sed nämns. Hur vet du att lagen inte är oförändrad?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Herveaux
11/18/18, 3:45 PM
#126

#125 Eftersom det är du som tycker det är fel gjort kan väl du plocka fram underlag som visar att det faktiskt har begåtts felaktigheter när man klistrar in inlägg med tillhörande alias?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[VSK]
11/18/18, 3:47 PM
#127

#125

För att hade lagen ändrats så hade man nog hört talas om det om inte annat. Finns ju inte bara en portal i det här landet. Men så som utvecklingen går bakåt så har vi nog snart en lag som även förbjuder detta skall du se. 

Jag brukar säga så här: Man behöver inte tycka lika om samma sak. 

Värt att fundera på.

[Jimmy.L]
11/18/18, 3:53 PM
#128

#124 God sed kan betyda mycket, och det finns inget i lagen som förbjuder att ta ett stycke från ett forum. Föreslår du kontaktar DI vid frågor om Upphovsrätten på nätet

Släpp det nu om du inte kan lägg fram vart i lagen det står att jag inte får klippa och klistra in ett foruminlägg.

Pyttelite
11/18/18, 4:06 PM
#129

#128 Du har inget tillstånd av mig att publicera material från mina sajter för att stoppa in dom i en annan kontext, punkt!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
11/18/18, 4:07 PM
#130

#126 Du tycker alltså att det är ok att klippa ut inlägg från andras sajter för att publicera det i ett annat sammanhang?

Bra att veta! 😃


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Jimmy.L]
11/18/18, 4:12 PM
#131

#129 Under vilken lag faller det under?🤔😂

Som sagt stäng av mig på din sajt jag struntar i det, finns inget i svensk lagstiftning som förbjuder mig att ta ett foruminlägg,

Jag kan inte hindra dig från att ta inlägg härifrån än att stänga av dig. 😛

[VSK]
11/18/18, 4:19 PM
#132

#129

"Får man citera någons verk?

Du har rätt att citera ur offentliggjorda verk ”i enlighet med god sed” och i den omfattning som är motiverad av sammanhanget. ”I enlighet med god sed” betyder att citering endast är tillåtet där den kan motiveras av syftet. Citat används när det inte är lämpligt eller möjligt att använda sig av tekniken att parafrasera (att med egna ord återge innehåll/betydelse av någon annans text). Författarens namn ska alltid anges i samband med att hans verk används."

http://skrivguiden.se/publicering/upphovsratt/

I och med att namnen finns med i skärmdumpen på författarna så är det korrekt enligt svensk lag att publicera detta så som Jimmy gjort.

Annons:
Herveaux
11/18/18, 4:22 PM
#133

#130 Ja, jag tycker det är okej att posta inlägg från och länkar till andra ifokus-sajter, det kunde du läsa redan i #120


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Thiah]
11/18/18, 4:31 PM
#134

Almänna trådar i allmänna grupper måste väl vara okej att citera? Inget du skriver på nätet är någonsin helt anonymt så var beredd på att stå för din text.

[Jimmy.L]
11/19/18, 8:34 AM
#135

Nu trolls det igen från vissa, under morgonen har man varit duktiga på att putta ner mina inlägg. 

👋

[Göstage]
11/19/18, 8:43 AM
#136

#135 Ja, vi som skriver här får nog leva med den formen av motarbetande eftersom tillvägagångssättet inte ifrågasätts av någon som kan förändra möjligheterna till det. Och, som vi konstaterats dussintals gånger vid det här laget  så är det inte synd om oss på något vis. Värre är det då för de på andra sajter som får finna sig att snabbt förpassas ut i periferin med sina rubriker.

Bara att gilla läget och vara tålmodig! 👍

[Jimmy.L]
11/19/18, 8:51 AM
#137

#136 Jo vi kan bara skratta åt dom.

[Jimmy.L]
11/20/18, 10:10 AM
#138

Dom fortsätter posta massor med nya inlägg. man kan ju undra om dom vill diskutera ämnen 9 av 10 nya inlägg borde ligga vid tidigare inlägg.

Vet dom vad ett forum är? Troligen inte, ett forum är föra att diskutera och inte skapa 10 olika trådar om samma ämnen varje dag, det lockar ingen att skriva.

[Göstage]
11/20/18, 11:38 AM
#139

Bara en liten fundering i förbifarten. Jag har observerat att när de återkommande subversiva aktivister som "vanemässigt" förpassar inlägg på Debatt ur löpsedelsutrymmet skriver egna inlägg på sina respektive sajter så får de ligga "oantastade".

Säg att vänner av Debatt iFokus på motsvarande sätt skulle ägna sig åt att bekämpa deras inlägg genom diverse hittepåärenden - då skulle det bli ännu svårare för icke inblandade att tränga igenom bruset. 

Det är positivt för iFokus så länge saboterandet kan hållas ensidigt.

Annons:
[Jimmy.L]
11/20/18, 11:45 AM
#140

#139 Kan bara hålla med dig. 

Det där med att använda sökfunktionen som alla forum har och som dom flesta forum uppmanar sina medlemmar att använda vet dom inte vad det är.

Emo
11/20/18, 1:10 PM
#141

Vi ska väl ändå inte sänka oss till deras nivå?!

Om vi struntar i dem, tröttnar de. Inte roligt att bråka med dem, som inte lägger märke till det. 
Vi har viktigare ämnen att engagera oss i.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Jimmy.L]
11/20/18, 1:30 PM
#142

#141 Det provade vi ju vid Politiksajten, det gick inte så bra nu bemöter vi dom istället så fler får se hur dom gör.

[Göstage]
11/20/18, 1:43 PM
#143

#141 Nej, det hoppas jag verkligen inte, och mitt inlägg skall inte tolkas så - om någon händelsevis nu gör det.

Lona
11/21/18, 12:32 PM
#144

Jag kan ärligt säga att jag var emot Debatt när sajten lanserades, faktiskt såpass att jag skickade PM till Niklas (eller om det var mail…).
Mycket av det som skrivs här är jag totalt emot då jag finner det både främlingsfientligt och alienerande. Förutom masspostandet som diskuteras i den här tråden så tycker jag dock att det finns lika goda kålsupare på båda sidor, både här på iFokus och i samhället i stort.
(Nej, jag är inte beredd att ta den diskussionen här och nu!😉)
Men. Jag håller med Niklas(?) om att man skall akta sig för att skrika "rasism" så fort något främlingsfientligt eller mot invandrare skrivs eller sägs. Begreppet blir urholkat och de flesta tar det inte på allvar när det väl handlar om just rasism.

Sen har vi det där med gränsdragning. Är det ok att skriva främlingsfientliga men inte rasistiska inlägg?
Svaret beror nog på vem du frågar… Så vem sätter gränserna? En lösning vore förstås att banna politiska diskussioner överhuvudtaget men vad kommer därnäst? Religion (kan också vara en het potatis)? Andlighet? Kolhydrater vs icke kolhydrater?🤔
Kan funka på forum som är inriktade mot ett specifikt ämne, som tex hundar, men jag har svårt att se att det skulle funka på en sajt som iFokus som riktar sig till så många olika intressen.

Med andra ord, jag ogillar de flesta trådarna på Debatt men tycker att de skall få finnas här, precis som andra lagliga åsikter och tankar.
Dessutom så ser jag hellre att de ligger här än lite varstans på iFokus.
Å andra sidan kan jag förstå de som spammar bort inläggen också. Om man tycker att något är in i helvete fel så är det inte så konstigt att man protesterar och gör det med något relativt oskyldigt även om det lägger sig på en något barnslig nivå. Jämfört med vad våra politiker i Riksdags-sandlådan sysslar med så får jag dock säga att det är en väldigt mogen och vuxen protest….

Sådär, nu har jag ordbajsat klart för idag (tror jag😃).


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Hayabusa]
11/21/18, 1:00 PM
#145

#144 Om detta varit en annan sajt (ingen nämnd, ingen glömd) så hade din kommentar blivit anmäld o borttagen. Du hade även fått en skarp uppmaning att sluta skriva… Något att tänka på (när skiten kastas på denna sajt).

[Hayabusa]
11/21/18, 1:00 PM
#146

#144 Om detta varit en annan sajt (ingen nämnd, ingen glömd) så hade din kommentar blivit anmäld o borttagen. Du hade även fått en skarp uppmaning att sluta skriva… Något att tänka på (när skiten kastas på denna sajt).

Annons:
[Jimmy.L]
11/21/18, 1:09 PM
#147

Rasistiska inlägg förkommer inte här det är mot sajtreglerna och iFokus regler. 

Att man har åsikter om invandring här på sajten ser jag inte som några problem. 

Folk tycks bli kränkta och försöker idiotförklara oss för vi diskuterar problemen som finns med invandring och integration om dom nu känner sig kränkta att vi diskuterar vad som händer i Sverige så borde dom fundera på om dom ska läsa nyheter för där diskuterar man samma sak.

Vänstern tror att invandrare inte begår mord, våldtäkter, misshandel, hot, rån och så vidare som svenskar kan göra, det är dom för rädda för att erkänna då spricker deras värld.

Det är lättare att skrika om rasism än att förstå att alla människor inte är goda.

Lona
11/21/18, 1:30 PM
#148

#145, Tanken var att säga att jag håller med om diskussionen i sig och att jag INTE tycker att Debatt har rasistiska inlägg även om jag inte alltid håller med om innehållet. Inser nu att mitt inlägg naturligtvis inte tolkas så utan som ett Klaga på sajten-inlägg. Sorry! Får väl vara ett bidrag till just en debatt… 😉 Tillägg; Inser dessutom att det som var avsett att vara lite raljerande över andra sajter, inte om denna, blev helt fel det med. Well, ursäkt framförd, hoppas att ni kan ta inlägget med en nypa salt med tanke på mitt klantiga sätt att uttrycka mig.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Hayabusa]
11/21/18, 1:53 PM
#149

#148 Du varken behöver eller ska be om ursäkt. Man får lov att tycka olika och att lyssna på någon annan är aldrig fel. Det betyder inte att du måste hålla med eller legitimerar en "främmande åsikt". 

Ska vi ha ett diskussionsklimat i Sverige som för oss alla framåt - då måste även "ömma frågor" upp på bordet. Ska vi begränsa diskussionsämnen? Område som ej får beträdas? Område som inte får belysas så att det uppfattas som negativt? Var hamnar vi då till slut?

Vad jag ville poängtera var att Debatt iFokus INTE är en "annan sajt". Här är taket högre. Betydligt högre.

[VSK]
11/21/18, 1:55 PM
#150

#144 och #148

Först och främst så skulle jag faktiskt vilja ge dig en eloge att du är ärlig (alla är inte det tyvärr) även om jag kanske inte håller med dig i allt. 

Att det är sandlådenivå i riksdagen är ju rätt känt sen 2014. Än värre nu. Men förstår inte riktigt vad för slags protest du syftar på i riksdagsnivån. Gällande de som enbart skapar nya trådar på iFokus för att putta bort nyskapade trådar här gör ju inget annat än att sabba för alla andra som inte har med politik att göra, och det är sandlådenivå, omoget och extremt barnsligt. 

Att det är barnsligt och omoget vet de flesta som känner till vad som sker, man varför sabba för folk enbart för att man inte håller med om samma sak. De flesta trådar här skapas genom att citera, kommentera och länka till MSM. Betyder det att MSM är rasistiska tidningar, nej självklart inte. 

Invektivet rasist blev urvattnat för 2-3 år sedan. Tyvärr måste jag säga då det inte borde bli urvattnat alls, men detta beror på att folk som ansett sig ha rätt värdegrund har saboterat dess innebörd. Idag är alla rasister som inte håller med PK. Som vanligt så är det alltid de som är mest drabbade som blir mest lidande av såna här tilltag. 

Jag tolkar inte ditt inlägg som att du klagar på sajten.

[Jimmy.L]
11/21/18, 2:10 PM
#151

#148 Det var mer riktat till dom som kommer in och läser på denna sajt som avskyr oss dom håller stenkoll på vad som skrivs här.

[Göstage]
11/22/18, 8:42 AM
#152

"Extra! Extra! Read all about it!"

#81 Jag har skojat lite om så kallade intuitionsövningar längre upp i tråden, men bakom alla skämt ligger det ju en smula allvar sägs det. Det bästa med iFokus att alla kan bli saliga på sin tro (möjligen med undantag av de som råkar ha en misshaglig politisk åsikt då…), men ärligt talat: är inte alla de här "intuitionsövningarna"  helt enkelt ett sätt att få utlopp för sin narcissism? Vad ligger det för utvecklande i att gissa om Helga tar på sig vänsterskon eller högerskon först idag?

Intuitionsövningar har använts som ett medel att få bort  inlägg från Debatt iFokus, det vet vi ju, men idag har det inte skrivits ett enda rubrikinlägg på Debatt iFokus, ändå ser listan över senaste inlägg ut som ovan. Är det något som bidrar till att göra iFokus till en spännande och inbjudande sajt? Själv tycker jag att här blir allt mer hokus pokus med "övernaturligheter", "healing" från kvackare,  konspirationsteorier- och "intuitionsövningar".  Detta apropå rubriken: "så förstör några för alla andra på iFokus".

[Hayabusa]
11/22/18, 8:45 AM
#153

#152 Min intuition säger mig att det ligger en hund begraven…

Annons:
[Göstage]
11/22/18, 8:47 AM
#154

#153 Du kanske kan göra en övning om exakt var hunden ligger begraven? 😃

[Hayabusa]
11/22/18, 8:50 AM
#155

#154 Det räcker inte med EN…😉

[VSK]
11/22/18, 9:08 AM
#156

Kan man vara medial samtidigt som man mobbar och fryser ut folk? Svar nej, det går inte. Antagligen så tror ens ego det, men det man jobbar på är karmalagen.

annia1
11/22/18, 3:02 PM
#157

Göstage #152 som jag sa tidigare så är det 3-4 sajter som har såna trådar. Och det är i stort sett bara den sortens trådar på dom sajterna. Så det är numera deras huvudämne. Och som jag också sa tidigare att det är för det mesta på morgonen och förmiddagen dom finns. Så dom trådarna hör till den vanliga skörden av trådar på iFokus.

Nästa gång du ser såna trådar klicka in dig på dom sajterna så ser du att det är det dom handlar om. Och att det är olika medlemmar som skriver dom så det är inte bara till för att förstöra för den här sajten.

.

[Göstage]
11/22/18, 3:35 PM
#158

#157 Läser du mitt inlägg igen så ser du att det står att "Intuitionsövningar har använts" som ett medel mot Debatt-  jag säger inte att alla intuitionsövningar används för det, vilket också framgår av inlägget i övrigt.

Jag har redan klickat mig in på en sådan sajt. Där fanns en medlem som skrivit 13 inlägg de senaste två dygnen, av dem var tio s.k. intuitionsövningar på olika sajter om vad personen skulle göra, vara klädd o.s.v. Jag funderar över hur mycket som är intuition och hur mycket är gissningar av svaren. 

För att det skall vara intressant borde det finnas ett facit som talar om när träffbilden är så god att det talar för att det rör sig om intuitiva krafter. Ger någon rätt svar 8 av tio gånger så talar det för det senare alternativet, men då krävs det att övningsledaren verkligen gör det som man utger sig avse att göra. Eller ställs övningen in om personen helt sonika går till frissan istället för till tvättstugan?

Det är inte på något sätt förbjudet att hålla sådana övningar, precis som man har sin fulla rätt att ifrågasätta formerna. Jag är intresserad av intuition och tror även att den går att öva upp på olika sätt, bland annat genom erfarenhet. Fast gissningstävlingar kring den egna personen tror jag inte så mycket på.

wildfire
11/23/18, 5:28 PM
#159

Dom där intuitionsövningarna är en lek och dom ska inte tas på allvar tvärtom så är det väl ett sätt att roa sig och som jag ser det så är flera ämnen uttömda på många olika forum och så har intuitionsövningarna tagit överhand.

Många har vart med länge på i fokus så även jag även om mitt nuvarande konto är  nytt så kom jag med redan 2008 och då såg allt helt annorlunda ut och mycket har förändrats på den tiden både till det bättre och sämre.Det sämre är att ämnen tar slut dom blir färdigdiskuterade om och in kommer övningar för att hålla ett visst aktivitetsindex uppe så har jag sett på saken med egen erfarenhet av att ha startat sajter både öppna och dolda så vill alla ha ett bra aktivitetsindex.

Jag reagerade också som jag skrev ovan över hur många övningar som plötsligt uppstod och jag vill fortfarande inte tro att man medvetet försöker putta ner trådar som leder in till den här sajten för är det så då tycker jag det är lågt och det oavsett vart vi står politiskt. Jag var en av dom som gjorde en extra övning för ett tag sedan innan jag läst den här tråden, jag hade ingen aning alls om nåt utan trodde det hela var ett sätt att få mer aktivitet på olika sajter så jag hängde på men jag lär inte göra nån mer extra övning däremot om jag svarar rätt i nån då bjuder jag på en ny övning vilket är god ton  att svarar man rätt då gör man övningen dagen efter.

Övningarna är en lek och ett tidsfördriv dom ska självklart inte tas på allvar och visst vi kan klicka rätt svar och så blir det några grattis till rätt kännaren med några 🏆 efter och det är väl ändå ganska så oskyldigt och så får den som svarat rätt göra övningen dagen efter 🙂

[Jimmy.L]
11/23/18, 6:01 PM
#160

Jag struntar i vad det man nu skriver på andra sajter det är jag inte intresserad av. Om nu folk tror på sagor som häxor eller övernaturligt får får dom väl tro på det själv växte man ifrån det när man lämnade barndomen. 

Det är inte bara jag som såg att man puttade ner inlägg från debatt det var flera här samt många skrev till mig i PM om detta.

Sen hittade jag även tråden på Pelargoner där dom öppet skrev att man ska skapa inlägg för att inläggen från debatt ska åka ner.

Jag har föreslagit fler nya synliga inlägg och sajtpoängen borde försvinna det ger inget mer än mass strunt inlägg för att behålla sajtpoäng.

Annons:
Lona
11/23/18, 8:16 PM
#161

#149 och #150 👍


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Göstage]
11/26/18, 10:25 AM
#162

Trevligt att se att djurvänner med flera tidigare drabbade åter får den exponering "i senaste inlägg" som de förtjänar! 👍

[[eskils_]]
11/26/18, 1:25 PM
#163

#162 🙂🐱🐶

[Göstage]
11/27/18, 10:43 AM
#165

#164 Ja, men det är ju självklart - den som driver en sajt med ett tjog medlemmar måste vara Hotet mot det fria ordet…😃

Skulle tro att vissa debattörer på andra sajter samlat på sig diverse ovänner med tiden genom sitt totalitära uppträdande. De kanske skulle börja med att söka sina kritiker bland dem?😉

[VSK]
11/27/18, 10:46 AM
#166

#164

Rätt komiskt är det ju att de gnäller på att deras inlägg blir bortröstade när de själva har hållit på så i åratal på pif och nu den här sajten. 

Tycker mer det låter som nån skrev att det varit en massa käbbel på den sajten, och det stämmer så är det väl några som surnat till och röstat bort inlägg. Men det vet du väl hur PK-maffian funkar. Bara kolla det där om fotbollsspelaren och alla dessa tusentals hatinlägg som påstods ha skrivits. När sanningen kom fram så var det några fjortisar som hade betett sig illa åt, och totalt kanske det var ett tjugotal elaka inlägg.

Vad hände när sanningen kom fram. Jo PK-maffian tystnade och låtsades som det regnade. Kommer bli exakt samma sak här sen om det uppdagas vilka det är som röstat bort inläggen.

annia1
11/27/18, 11:04 AM
#167

Som jag precis skrev på support så borde införas så det syns vilka som anmäler. I alla fall att iFokus kan se det. Och att iFokus då tar bort rätten att anmäla för de/n som missbrukar funktionen. 

Men visst håller jag med dig vsk att det är komiskt att dom gnäller när dom själva sysslat med det i några år.

.

Annons:
[VSK]
11/27/18, 11:15 AM
#168

#167

Jag känner mig rätt så säker på att iFokus admin kan se både vilka som tryckt Bra inlägg samt Anmäl. Kan man se antal inloggade på portalen så borde nog även detta gå att se.

[Göstage]
11/27/18, 11:38 AM
#169

En del som anmäler inlägg brukar skriva det i ett förklarande  inlägg. Ibland säkert för att få fler att hänga på, men vissa gör det nog för att förklara.

Det senare borde införas som "god ton". men "god ton" och "iFokus" är tyvärr ibland skilda begrepp.

[VSK]
11/27/18, 11:51 AM
#170

#169

Har inte anmält så många inlägg sen 2009 då jag skaffade mitt första konto. Vet i början om jag anmälde nåt inlägg så skrev jag det oxå. Skall erkänna att idag så är jag dålig på att tala om om jag tryckt på Anmäl. Händer inte så ofta så det torde vara acceptabelt trots allt. 

Ibland så kan det faktiskt komma lägen i en specifik tråd där man anser att det blir än värre om man skriver att man anmält. Har således inte med feghet att göra.

[Göstage]
11/27/18, 6:09 PM
[Jimmy.L]
11/27/18, 6:10 PM
#172

#171 Ja det var ett utmärkt svar.

Honestyisdead
11/28/18, 7:12 PM
#173

Har helt missat att man postat inlägg för att få bort era inlägg från "senaste".

Det är självklart inte okey.

Har inte sett något olagligt skrivas efter en snabb koll på sajten. Så att försöka få bort inlägg pga andra åsikter är lågt.

[Jimmy.L]
11/28/18, 7:23 PM
#174

#173 Varit så hela hösten sen sajten lanserades. Vi skriver ett inlägg genast kommer 2-3 inlägg för att putta ner oss i listan. Niklas säger ju det är okej då kan vi inte göra mer än att önska förbättringar vilket vi har gjort. 

Vi ger inte upp här på Debatt och jag ger inte upp.

Annons:
Honestyisdead
11/28/18, 7:25 PM
#175

Nej att ni skulle ge upp skulle jag aldrig tro. Det tror man nog bara om man inte varit med länge ;)

[Jimmy.L]
11/28/18, 7:33 PM
#176

Jag får inte ens svar från personer som stöttar kompisgänget. 

https://aktuellt.ifokus.se/discussions/57fca4248e0e745479000953-debatteknik?discussions-1

Edit nu rätt länk.

[Jimmy.L]
11/28/18, 9:33 PM
#177

Cragan fick sitt inlägg nerknuffad på mindre än 5 min. 😃

annia1
11/28/18, 9:43 PM
#178

Jimmy. L #177 nej tror du gjort samma misstag som jag gjorde andra gången jag kikade i den tråden. Att dina ögon hamnade på datumet den 28. Kan bli lite galet när datumet ligger nära det klockslag som är vid  tillfället.

Dom var faktiskt sena/sega på att komma igång. Tog 10 min innan de två första dök upp. Sen tog det ytterligare 7 min innan den tredje dök upp. cragan startade sin tråd 21.13 sen 21.30 var den nerputtad.

Så möjligt att deras sparade förråd på trådar börjar sina.

.

[Jimmy.L]
11/28/18, 9:49 PM
#179

#178 Jag kan inte se deras inlägg på Lika villkor där är jag portad.

Cragan
11/28/18, 10:02 PM
#180

så woho mitt inlägg fick ligga kvar länge alltså måste vara speciell eller nått 

är fäll det att jag är DD o inte SD som gör det 🤪

annia1
11/28/18, 10:19 PM
#181

Jimmy.L #179 ett tips. Ha en till webbläsare uppe. Där du inte loggar in. Behöver du kolla på nån sajt du är blockad på så går du bara över till den. För man kan läsa när man inte är inloggad. Förutom sista inlägget.

Cragan  #180 ja nåt måste det vara. Att det tog 10 min innan första dök upp är mer än normalt. Sen sammanlagt 17 min ligger nog nära rekord när dom är inloggad.

.

Annons:
[[eskils_]]
11/28/18, 10:26 PM
#182

#177 Ja, det kom tre inlägg direkt efter Cragans, och de är skrivna av samma lilla grupp av personer som vanligt. Så genomskinligt, fattar inte att de inte känner sig löjliga.

De som drabbades denna gång var en orolig hundägare, en person som var orolig för sin hälsa och en akvarieägare som behövde råd. Deras inlägg blev nertryckta i listan.

Man kunde ju tro att de som är värdar och Medarbetare, eller som varit med i många år, ska föregå med gott exempel på iFokus… 🤔

annia1
11/28/18, 10:40 PM
#183

eskils #182 visst är det genomskinligt. Men så länge iFokus inte sätter stopp för det så. Det iFokus (via niklas) hittills sagt så har dom på sitt uttalande tagit ställning för detta beteende. 

***** 
Allmänt

Hade detta skett på en vanlig arbetsplats. Att personal förstör för nån annan avdelning så skulle den personalen blivit avskedad och inte bara det, de skulle sannolikt blivit polisanmälda.

Man lär barn redan från tidig ålder att alla har rätt att tycka/tänka vad dom vill. Man lär dom även att man inte ska förstöra för andra. Och man lär dom att handlingar får konsekvenser. 

De första två ligger ju helt hos dom själva. Den sista där är ju nåt som bara iFokus kan visa att deras handlingar inte är ok. 

Jag har varit på iFokus snart 11 år och sett det mesta. Men att en grupp (jag vet att det finns minst 15 st i gruppen) går samman och medvetet förstör för andra det är första gången.

För min personliga del har jag börjat känna olust/obehag för att gå in på iFokus med tanke på det som pågår. Och att det tillåts pågå. Så får se hur framtiden för min del ser ut. För det känns bara obehagligt.

.

Emo
11/29/18, 5:24 AM
#184

Det positiva är att det har ökat medlemsantalet här på Debatt.
Det negativa är den dåliga stämning som utbreder sig på iFokus.
Skönt då med en sajt, där man vet att majoriteten är för ordning och reda både i stort och i smått.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Göstage]
11/29/18, 7:02 AM
#185

Jag förstår din upprördhet Jimmy, och jag delar i allt din bild av det som sker. Samtidigt så kanske du just nu glömmer att se det positiva med det du faktiskt har satt i verket. Du såg att utvecklingen på Politik iFokus hade stagnerat efter dess långa och trogna tjänst och att något nytt behövdes. 

Att du beslöt att snäva åt ramarna för den här sajten genom att ganska brutalt upplysa om dess förutsättning har inte oväntat väckt ont blod hos vissa som annars hade propsat på inflytande. Med tanke på den utveckling vi nu sett är det lätt att inse att denna röststarka mobb inte hade låtit sig nöja med att vara medlemmar i en liten skara, utan snabbt tagit över rodret. Upprördheten över att detta gått i stöpet förklarar intensiteten och hätskheten i angreppen som Debatt, och inte minst du personligen, utsatts för. Ta det som en intäkt för att du gjorde en korrekt analys, och det är bättre att väcka indignation än ointresse. 

Nu har du dragit igång det, och "all vår början bliver svår" som det heter. En annan klyscha heter "gilla läget". Jag tror att det är just det senare som gäller tills vidare. Som redan sagts kan du glädja dig över en ökande medlemsskara. Politik iFokus har 1100 medlemmar varav få kvarvarande och aktiva. Här har du 25 medlemmar men lika många aktiva som Politik iFokus. Det är en bra början! 

"På en rullande sten växer ingen mossa."😉

Edit.

[Jimmy.L]
11/30/18, 11:55 AM
#186

#187 Jag trodde dom hade bättrat sig men nyss sopades ditt inlägg bort på 4 min. 

Jag har varit admin åt TV4-gruppen (Blip.se) och en rad andra sajter men aldrig stött på något liknande.

[Göstage]
11/30/18, 12:01 PM
#187

Nog kan man filosofera lite över de här damerna, för det är ju faktiskt individer tillhörande detta kön som utgör kackelhönsens kavalleri. Jag skulle kunna respektera om man uttryckligen sa att "ni är de onda, det är vi, Godhetens Apostlar, som skall bekämpa er!" Men istället uppvisar de en förvånad attityd - "va, har vi skrivit tre inlägg på fem minuter? Nej, det är en tillfällighet!" Är det att stå för sin övertygelse? Nej, det är feghet och falskhet!

Herveaux
11/30/18, 12:08 PM
#188

#187 Kackelhönsens Kavalleri. 😂Klockrent… 
Håller för övrigt med i det du skriver. 

Jag spelar ett onlinespel som har en ganska ung målgrupp och visst kan det vara barnsliga fasoner i sociala medier när spel-teamet gör saker som upprör en del knottar. Men t.o.m dessa små pyren är f*n bättre på att debattera och bemöta argument än Kackelhönsens Kavalleri.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
[Jimmy.L]
11/30/18, 12:10 PM
#189

#187 Lite som små barn som blivit påkomna.

[VSK]
11/30/18, 12:14 PM
#190

😂

annia1
12/4/18, 2:17 PM
#191

Nu har niklas gett tydligt besked. Det är tillåtet att förstöra på det här sättet fast så många drabbas.

Jag för min del kommer ta en paus från iFokus för jag mår illa när jag ser nicken från sekten. 

Jag brukar kunna sätta mig in varför man gör saker. Men hur jag än beter mig så kan jag inte förstå hur man är funtad när man finner nöje i att medvetet förstöra för andra. Jag brukar avstå från att säga vissa saker när det gäller andra människor. Men hos dessa personer så är "stallet helt tomt".

Som sagt jag kommer ta en paus. Men den som känner för det kan ju göra som jag gjort. Ändra i signaturen. Men om man väljer att göra det så ska man komma ihåg att risken finns att inläggen man skrivit på iFokus kan komma att röstas bort och att man därmed får skrivförbud på massa sajter. Det är det enda jag kan göra för att hjälpa sajten. 

Man brukar lära barn redan tidigt. Att alla får tycka, tänka och tro vad dom vill. Man brukar även lära dom att man inte förstör för andra. Barn brukar hålla sig till det, tyvärr är det tråkigt när vuxna glömt.

iFokus har varit ett bra ställe att vara på för det mesta. Fast visst har det funnits tillfällen när det varit bråk. Men att människor inte kan acceptera andra utan sätter i gång och förstör på detta sätt då vill inte jag vara här. Får se hur det blir framöver.

Och det är ju så att det är ju bara några från gruppen som varit aktiva och förstört. Medan resten bara är med. Men de som inte varit aktiva har lika stor skuld till det hela eftersom deras medlemskap i gruppen ger dom andra sitt stöd. Så de som inte varit aktiva får mig att må lika illa. För det är ju samma fenomen som med mobbning. Att det kan vara en grupp men bara en som utför själva mobbningen, men de andra är lika skyldiga eftersom dom låter det fortgå.

De som bara tror att det bara är denna sajt som drabbas kan läsa mitt inlägg på aktuellt. Där jag skrivit om vilka som drabbas. Så det är rätt många.

Ärligt talat fy fan för dessa människor.

.

[Göstage]
12/4/18, 2:39 PM
#192

#191 Synd om du lämnar, för är man flera som ropar i öknen har man större chans att bli hörd.

I övrigt har inget förändras, vi har en liten men högljudd gruppering som till varje pris vill blockera en annan mindre skara från att höras och synas. Som vi redan har konstaterat är det bland annat småsajter med helt annan inriktning som kommer i kläm.

Det enda önskemålet som har framförts vad jag kan se är att rubrikhörnet uppe till höger skulle utökas till att omfatta åtta synliga inlägg istället för tre. Det skulle dels föra med sig det goda att fler "oskyldigt drabbade" skulle bli synliggjorda bättre, och dels skulle det vara av godo för iFokus totalt, eftersom det skulle befrämja skrivlusten ytterligare.

Jag är säker på att kompetensen att genomföra det finns på iFokus, men uppenbarligen bedöms det som ointressant, och då är det ju inte mycket att diskutera. Om man återanvänder redan befintliga rubriker klarar man sig bra ändå, och det innebär att mellansajterna trots allt kan disponera rubrikhörnet mer, så att det inte mest blir en massa "hittepå"-artiklar i form av barnsliga intuitionsövningar och liknande som slukar uppmärksamhet.

[Jimmy.L]
12/4/18, 2:49 PM
#193

#191 Låt barnungarna hålla på, vill dom larva sig så får dom väl göra det. Debatt försvinner inte för att dom håller på med massa spam. Istället ökar vi i både antal medlemmar och får mer stöd.

annia1
12/4/18, 6:31 PM
#194

Ett kort ett.

Det är väl möjligt att jag kommer tillbaka så småningom. Men julen står för dörren och det ska vara glädjens högtid. Och att bli förbannad varje dag är inget jag känner för. 

Ja visst kommer den här sajten klara sig, men de andra kommer drabbas och det är ju dom som har lägst aktivitet som drabbas mest. Men det är ju nu ny policy på iFokus

Så får väl se på andra sidan nyåret vad jag känner för.

Så får väl passa på och önska god jul och gott nytt år.

.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Jimmy.L]
12/4/18, 6:49 PM
#196

#194 Du är varmt välkommen tillbaka efter jul och nyår då har vi säkert växt än mer.

[Hayabusa]
12/4/18, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#197

Jag är övertygad om att omnämnda taktik har liten eller ingen påverkan på Debatt iFokus.

[Jimmy.L]
12/4/18, 8:09 PM
#198

Använder du bakpapper?

[Hayabusa]
12/4/18, 8:10 PM
#199

#198 All the time…but I prefer Lambi 😉

[Jimmy.L]
12/4/18, 8:12 PM
#200

😃

Emo
12/5/18, 4:30 AM
#201

Visst använder jag bakplåtspapper. Hur tror du annars att jag gör när jag stryker mina prp-figurer?  När det gäller den användning som Hayabusa menar, håller jag med, Lambi är bäst. 😃

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[VSK]
12/7/18, 7:02 PM
#202

Vet ni varför ryssarna kör med Edet?

Jo de vill ju ha kopia på alla papper 😃

Annons:
Carmarino
12/12/18, 6:38 PM
#203

Nu rasslar det in "enradersinlägg" på diverse sajter. Kan det ha att göra med inlägget "Klimatångest" kanske? 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
12/12/18, 7:05 PM
#204

Ändå har det blivit bättre sen jag diskuterade detta med en annan Sajtvärd, jag hoppas det inte är en ny attack mot Debatt,

[Jimmy.L]
12/14/18, 5:57 PM
#205

Att SD nu får 20% var tydligen inte populärt, tråden puttades ner. 😃

[Göstage]
12/14/18, 6:11 PM
#206

Vem kunde väl tro det…😃

[Jimmy.L]
12/14/18, 6:15 PM
#207

Jobbigt för dom nu först en M+KD budget och så ökar stödet för SD.

[Göstage]
12/16/18, 8:20 PM
#208

Prioritetsordning rubrikhörnet:

"Dödsskjutningarna slår rekord i år." Bort, bort bort!

"Vad tänker jag bjuda svärmor på till mat i morgon?" Läs!

"Gruppvåldtäkt igen, minderårig drabbad." Göm, göm, göm!

"Vilket te drack du när du läste ETC i helgen?" Viktigt!

"Regeringsöverläggningar i avgörande skede". Ner, ner, ner!

"Vilken stickade kofta vill du ge till Dalai Lama?" Kolla!

"Terrrornivån höjs i Europa." Sudda, sudda, sudda!

"Vad åt grannens kajman till frukost igår?" Öppna!

"Åldringsrånen slår nya rekord." Glöm, glöm, glöm!

[VSK]
12/16/18, 9:10 PM
#209

#208

Klockren analys.

Här en som slår din.

Annons:
[Göstage]
12/22/18, 10:41 AM
#210

Brandkårsutryckning…😃

Rubrikflöde

"Kan hända att ni tycker att sådant inte stör lita på kritiken, den vet vad den gör dom ser vad som är bra för publik dom ser vad som är dåligt och skriver kritik Medborgare, så fort ni ser att något omoraliskt sker eller om ni får syn på nåt som inte är kultur vänd blicken bort och skrik på censur." Cornelis, "Balladen om censur".

[Jimmy.L]
12/22/18, 11:00 AM
#211

Vill dom starta 100 trådar om samma ämne får dom väl göra det, själv skulle jag snabbt tröttna på en sådan sajt. Jag föredrar att man samlar ett ämne i en tråd. Det lockar fler läsare med fler inlägg än trådar med 1-3 inlägg.

Låt dom knuffa ner inläggen, i slutändan vinner vi på knock tack vare mer svar i trådarna. Ju mer vi diskuterar i befintliga trådar ju fler locks att läsa och delta.

[Göstage]
12/22/18, 11:08 AM
#212

#211 Jajamen, kände bara lust att uppmuntra dem med några diktrader för deras nit och redlighet…😉

[Jimmy.L]
12/22/18, 11:16 AM
#213

#212 Jo varje gång dom puttar ner våra inlägg så bli vi starkare som sajt det är bara att tacka. Bara roligt att dom kommer in här och läser våra inlägg och vissa gillar ju det vi skiver så mycket att man tar skärmdumpar. 👍

[Göstage]
12/22/18, 11:19 AM
#214

😃

[Stoffe.]
2/6/19, 11:50 AM
#215

Är det vanligt att man får sina inlägg bortröstade för att man skriver kritiskt om en sajt där man tycker att en Sajtvärd gör fel? Som tur är läggs min inlägg tillbaka.

[Jimmy.L]
2/6/19, 12:00 PM
#216

#215 Beror på, alla sajter har ju rätt att välja vad som ska finnas på sin sajt. av dina inlägg att döma har du skrivit några inlägg "kommunistsajten" som avskyr oss. Och har du inte samma åsikter som dom är det stor risk att dom kommer anmäla alla din inlägg.

Annons:
[Jimmy.L]
3/16/19, 5:30 PM
[Göstage]
3/16/19, 6:04 PM
#218

#217 Har för (tror jag) första och sannolikt sista gången gjort ett inlägg på den aktuella sajten, men eftersom jag förmodar att det kommer att raderas lägger jag en kopia här.

"Nu skall jag faktiskt begå premiär, för vad jag kan påminna mig har jag inte medverkat på den här sidan tidigare. Jag har inga illusioner om att inlägget kommer att få vara kvar, men jag svarar ändå.

Om någon till äventyrs inte känner till det var jag en flitig debattör på sajten Politik iFokus tidigare, nu skriver jag lika ivrigt på Debatt iFokus, mer sällan på den förstnämnda. Dessutom händer det att jag skriver på Militärhistoria iFokus, på alla tre som medlem.

Igår klockan 05.10 skrev jag med de knapphändiga uppgifterna som då fanns i tråden "terrorism" på Debatt iFokus om dådet i Christchurch. Detta fylldes på av såväl mig själv som andra efter hand som fler uppgifter kom in och omfattningen av dådet stod klart. Dessutom skrev jag senare i tråden SÄPO årsbok 2018 (kl. 09.55) på Debatt iFokus.

På Politik iFokus skrev jag inget, eftersom jag personligen trappat ner där och skriver bara sporadiskt, liksom de flesta andra. På sajten Militärhistoria iFokus tror jag inte att det diskuteras terrordåd alls. 

När dådet i Christchurch uppmärksammades på andra sajter på iFokus kan den som är intresserad kanske kolla själv. Jag kan tänka mig att det var långt senare än 05.10.

Personligen tycker jag att all terror är avskyvärd, och jag uppmärksammade i ett inlägg häromdagen minnesdagen av terrordåden i Europa, till skillnad från andra sajter som teg ihjäl den. 

Så, då har jag klargjort den saken- därmed går det bra att ta bort det här inlägget."

Slut på kopian.

[Jimmy.L]
3/16/19, 6:09 PM
#219

Svar på tal bra gjort.  🏆

[VSK]
3/16/19, 7:23 PM
#220

Förstår inte poängen med tssom #218 länkar till (olika villkor eller vad nu sajten heter). Ger faktiskt lite kräkkänslor över att ens starta en sån tråd. Är det nån som är offentligt emot allt vad våld och annat elände heter så är det väl ändå de som skriver här.

[Jimmy.L]
3/16/19, 7:29 PM
#221

#220 Ja det är märkligt att ts i den tråden hackar på andra sajter innan man kollar upp vad som skrivs.

Vi har ju varit tydliga med vad vi tycker om alla typer av extremism till skillnad från en viss sajt.

[VSK]
3/16/19, 8:01 PM
#222

#221

Man kan ju alltid vända på det och ifrågasätta varför NN inte skriver om alla kristna som mördas varje dag, året om, år efter år. 

Men nä, så fort det råkar vara en vidhudad GM så går PK igång på alla cylindrar och det även fast dessa vithudade inte ens står för 1% av alla terroristdåd som sker.

[Göstage]
3/16/19, 8:50 PM
#223

"Alla kan ju inte älska alla här i världen" heter det ju, och det kan man leva med utan problem, men någon måtta på galenskaperna får det väl ändå vara…

I ärlighetens namn är den aktuella sajten inte något som jag ligger sömnlös över, men jag blev lite intresserad av den där titeln - "terrorattacker och tystnaden", så jag gick in där och gjorde en sökning på namnet "Akilov". Det är väl ett namn nog varenda svensk har hört, men något napp på namnet blev det inte -  inget om dådet, inget om gripandet, inget om rättegången. No nothing! 🤔

Sökte på  "Drottninggatan" istället och hittade en diskussion som verkade gå ut på att dådet var planerat av NATO, som placerat ut chips under huden på en massa svenskar. Ja, på den nivån fördes den diskussionen. 

Tystnad var ordet.

Annons:
[Jimmy.L]
3/16/19, 9:00 PM
#224

#223 Som väntat.

[VSK]
3/16/19, 9:18 PM
#225

😂

[Hayabusa]
3/17/19, 4:29 PM
#226

#223 "Den sajten" innehåller inget konstruktivt, men personligen finner jag det lite lustigt att man i nämnda tråd påstår att "vi andra" inte nämnde dådet i NZ. När det visar sig att fallet INTE var så utan Göstage var först på pucken (ja, det är slutspelstider…) så borde en form av ursäkt vara på sin plats. Åtminstone "sorry, jag hade fel…". Att erkänna att man har fel är en styrka. Men, icke.

[Jimmy.L]
3/17/19, 4:35 PM
#227

#226 En ursäkt från den sajtvärden kommer aldrig hända inte en chans. Det är ju massor som blivit blockerade och när denna haft fel så plockas tråden bort eller låses. Senaste bråket så utmålade denne sig till ett offer trots att hon kom med grova anklagelser till dom som diskuterade.

Alla som inte håller med dom är rasister. 🤐

[Hayabusa]
3/17/19, 4:41 PM
#228

#227 Precis - det är därför jag inte tar dem på allvar.

[Göstage]
3/17/19, 4:47 PM
#229

#226 Det blir ju lite parodiskt när den värden skriver:  "för mig är det så som #5 skriver, oavsett vilka som begår terrorbrott måste vi stå upp mot det och fördöma. Därför blev jag förvånad och besviken över att det var så tyst."

Nu var det dels, som redan påpekats, inte tyst på annat håll , dels att man på den aktuella  sajten de facto inte ställer upp mot terrorbrott oavsett vilka som begår dem. I de fall man inte tiger ihjäl dåden då "fel" sida begår dem så kommer man med rena konspirationsteorier, som i fallet med de inopererade chipsen som motivering till dådet på Drottninggatan.

Nej, den där ursäkten är säkert inte att vänta, men det var ju välkommet att de visat vad de går för - även om det ju var välkänt redan.

[Hayabusa]
3/17/19, 5:13 PM
#230

#229 Så är det, instämmer helt. Ett annat exempel med en fråga som de borde ställa sig själv:

"Stämmer inte bilden av en terrorist med den bilden som de annars brukar måla upp?"

Annons:
Cragan
3/17/19, 5:23 PM
#231

#229 om dom nu skall fördöma alla terror brott så vart är texten om Jolo i Filipinerna inte för att jag har sökt på den sajten om det finns något om det men är skeptisk till att det gör det

annia1
3/17/19, 10:36 PM
#232

Den sajten firar snart 3 år. Så tog inte lång tid att bläddra igenom och kika på rubriker. 

Jag orkar inte räkna hur många terrordåd som skett under de senaste tre åren, men de är åtskilliga inkl det som skedde här i sverige på drottninggatan. På den sajten hittar jag bara tråden om Nya zeeland + klagotråden att det är tyst på andra sajter.  Så blir väldigt konstigt att klaga på andra sajter som faktiskt skriver om terrordåd när man själv inte skrivit nåt tidigare. 

Men jag antar att det nu framöver kommer skrivas nya trådar på den sajten varje gång det sker terrordåd runt om i världen. Och att de trådarna uppdateras vartefter det kommer nya uppgifter om de aktuella dåden.

Sen en sak som ger mig lite huvudbry som nån kanske reda ut åt mig. Det skrivs att 3 sajter med politisk inriktning inte skrivit nåt.
Jag vet om de flesta sajter som finns på iFokus och jag vet bara om två sajter som har politisk inriktning. Politik och denna. Vilken sajt har jag missat.

.

[Jimmy.L]
3/18/19, 7:12 AM
#233

#232 Möjligen militärhistoria som hon syftar  på, men jag har rapporterat väldigt mycket attentat på militärhistoria. Kampen mot IS har jag rapporterat mycket om medans dom varit tysta om 2000-talets värsta terrororganisationer. 

Det tycks var mer intressant med dagens visdomsord  från Dalai Lama än att diskutera vad som händer i samhället.

[Göstage]
3/18/19, 4:15 PM
#234

#218 Till utsända spanare apropå  tråden "terrorattacker och tystnaden" på en viss sajt: här skrevs det om skjutningen i Utrecht första gången 11.35 idag. När skrev ni om den?

[Jimmy.L]
3/18/19, 6:04 PM
#235

Loris M måste se spöken överallt inte nog med att hon angrep mig när jag startade Debatt, nu påstår hon på sin sajt att jag sänder dit folk. 

Någon måtta får det väl ändå vara på henne?

annia1
3/19/19, 12:33 AM
#236

Jimmy.L #233 jag funderade på den och trodde jag missat nåt så var in och  läste. Men jag hittar inget som gör att jag anser att den ska klassas som ha politisk inriktning.

För mig är den inriktad på det militära. Då bla konflikter (med allt vad det innebär) som pågår runt om i världen vilket är naturligt. Så för mig är det konstigt om det är den sajten som avses. Då finns det ju flera andra sajter här på iFokus som tagit upp politiska grejer som borde räknas in.

.

annia1
3/19/19, 12:33 AM
#237

Göstage #234 jag räknar inte med att de kommer skriva nåt. För klagotråden hade bara ett syfte. Att få det att framstå som att de/vi som skriver här är rasister. 

Men det enda som den tråden blev att visa är att det är inte den här sajten som gör skillnad på folk.

.

Annons:
annia1
3/19/19, 12:34 AM
#238

#235 Jag såg det där att "ni från debatt" kommer in. Men det blir ju bara tokigt. Klagar man över andra sajter att de inte skriver nåt då får man ju räkna med att folk kommer in.
Först "ropar" man, men när folk sen faktiskt svarar då duger inte det heller. För det är ju tack vare klagotråden som det nu varit några som skrivit där.

Nu har inte jag skrivit där på ett tag, men antar att jag räknas in bland "ni från debatt". Så jag "roade" mig med att kolla hur mycket jag skrivit på några olika sajter. 

Här på sajten får jag 5 sidor på google. Alltså ca 50 träffar. På politik fick jag 7 sidor (ca 70 träffar). På datorn.ifokus får jag 10 sidor (ca 100 träffar). På livskvalitet 23 sidor (ca 230 träffar) och på support får jag 30 sidor (ca 300 träffar). På support finns sannolikt ännu fler för man brukar bara få ca 30 sidor som mest när man söker på google. Så jag har varit mer aktiv på flertalet sajter här på iFokus, men ska då anses komma härifrån fast jag skrivit bra mycket mer på andra sajter.  

Och det gäller ju inte bara mig utan även andra som då och då skriver här är aktiva på andra sajter.

.

[Jimmy.L]
3/19/19, 10:37 AM
#239

Jag har räckt ut en fredshand till Lika villkor men dom svar med att fortsätta med att trycka ner våra inlägg. 

Det är dom som är extrema sajten på iFokus.

Herveaux
3/19/19, 10:44 AM
#240

#239 En eloge till dig för det Jimmy. 
Jag hade inte kunnat göra samma sak, är alldeles för långsint.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Jimmy.L]
3/19/19, 10:48 AM
#241

#240 Tack jag har iallafall försökt och det kan ju alla se nu.

Herveaux
3/19/19, 10:49 AM
#242

#241 👍


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Ay'e]
3/19/19, 4:22 PM
#243

#239 Snyggt gjort av dig 👍 hoppas du får gensvar också så småningom  😎

#240 Jag hade inte kunnat göra samma sak, är alldeles för långsint.

Här har vi ett exempel av många på hur olika vi alla är, jag är tvärtom aldrig långsint men istället går jag i taket snabbt sen går det över på några minuter men på den stunden  hinner man slänga  ur sig en hel del både på ont och gott 🤐😂

[Göstage]
4/22/19, 12:38 PM
#244

#218ff #234 För ett par månader sedan skedde ett avskyvärt terrordåd i Christchurch. Då skrevs det så här på en God Sajt under rubriken "Terrordådet och tystnaden":

"Drygt ett dygn efter terrorattacker i Nya Zeeland  där 49 bedjande människor (fortfarande många saknade) avrättades brutalt av högerextremister, noterar och förfasas över att tre av iFokus sajter med politisk inriktning inte skrivit ett enda ord om det. Inte någon av dem. De som annars brukar vara noga med att uppmärksamma nästan varenda brott som begås i Sverige är förvånansvärt tysta nu när ett sådant fruktansvärt hatbrott begåtts."---

Nu var det så att bara några timmar efter att dådet hade skett hade De Föraktade uppmärksammat det skedda. När inläggsansvarig uppmärksammades på detta skrev vederbörande:  "…oavsett vilka som begår terrorbrott måste vi stå upp mot det och fördöma."

Tidigt på påskdagens morgon skedde det en serie terrorattentat i Sri Lanka. Nu har det gått gott och väl ett dygn sedan de attackerna inleddes, men De Goda Sajterna har inte stått upp och fördömt. Fast det hade man väl egentligen inte väntat sig  heller…

Annons:
[Jimmy.L]
4/22/19, 1:29 PM
#245

Dom kommer väl möt detta med tystnad.

[VSK]
4/22/19, 2:40 PM
#246

#244

Beror ju på att det inte är vita hemska män som utfört dessa terrordåd. Alla vet ju vilka terroristerna var religionsmässigt. Är bara ännu ett bevis på deras vidriga människosyn som man inte skrivit nåt om detta. Alltså inget nytt under solen. 

Är ju inte bara de indoktrinerade på denna sajten som valt att göra så här utan det har indoktrinerade media samt andra med vidrig människosyn gjort. 

#245

Det är så det funkar, de kan inte prata för sin sak, de kan inte argumentera och då väljer man att knipa käft istället. Oerhört tragiskt och tråkigt.

Carmarino
4/22/19, 3:51 PM
#247

Nu finns det information om dådet på sajten. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
4/22/19, 3:55 PM
#248

Inget rasistdåd så det är inte lika intressant.

[VSK]
4/22/19, 6:34 PM
#249

#247

De tjuvläser ju här så 😃

Carmarino
4/22/19, 6:41 PM
#250

Än så länge inga kommentarer från de som vanligtvis skriver på sajten, så det är väl inte lika viktigt med ett terroristdåd som inte utförs av högerextremister. Ändå står det i ett inlägg "oavsett vilka som begår terrorbrott måste vi stå upp mot det och fördöma". Fast sajtvärden har inte varit online sedan i förmiddags, så det förklarar förhoppningsvis tystnaden.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Jimmy.L]
4/22/19, 6:43 PM
#251

#250 Detta dåd är väl inte lika hemsk.

Annons:
Carmarino
4/22/19, 6:54 PM
#252

#251 Nej, det är ju bara drygt 240 fler döda än i Christchurch, och dessutom flera västerländska turister. 🤐

(OBS! Ironi, om någon skulle ha missat det.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

72mm
4/22/19, 7:18 PM
#253

iFokus är en ekonomisk verksamhet. Systemet är implementerat för att kunna stödja smala intressegrupper, inte yttrandefrihet och debatt. Alla sajter under .iFokus som har sådana ambitioner kommer därför att få problem. 

Det är princip samma människor som skriver överallt, jag tvivlar på att funktionen "senaste inlägg" tillför något av värde. Tog man bort den så vore problemet löst - men det gör man inte eftersom det driver trafik.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: