Brottslighet

Skillnader i medias rapportering

2018-12-08 09:46 #0 av: Jimmy.L

När svensk media inte vill skriva om var brottslingen kommer i från så gör finsk media en annan bedömning.

"Polisen säger att det inte finns full klarhet i männens motiv. Båda två är cirka 30 år gamla utlänningar. De härstammar från skilda länder."

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/12/07/tva-man-begars-haktade-for-bussincidenter-fallen-utreds-inte-som-terroristiska

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2018-12-08 14:26 #1 av: Göstage

Fast det finns svensk media som skriver sanningen. Givetvis är makthavarna och regimtrogen media angelägna att tysta dem.

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-12-08 14:32 #2 av: Jimmy.L

#1 Jo men jag tänkte på etablerad media som funnits länge typ Aftonbladet, Expressen, DN, SvD, SVT. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2018-12-08 17:01 #3 av: Göstage

#2 Nej, dem är det bara att ge upp hoppet om! Men de själva är som sagt angelägna om att få tyst på  frispråkigare källor.

Anmäl
2018-12-08 20:32 #4 av: VSK

MSM ska man ta med en stor nypa salt. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2018-12-09 07:19 #5 av: Göstage

För något halvår sedan läste jag ytterst sällan alternativa media som Nyheter idag och Samhällsnytt, men idag läser jag dem dagligen "utan att skämmas". Visst måste man läsa med urskiljning, men det gäller även MSM.

Genom alternativmedia får man ofta pusselbitar som utelämnats i annan nyhetsförmedling.

Anmäl
2018-12-09 07:26 #6 av: VSK

Dels det och sen i utländsk media och då ser man rätt snabbt vad MSM oftast går för. Men, en blandning och sen lite sunt förnuft kommer man långt med. 

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl