Politikerna

SVT: avgångsrykten kring Sjöstedt

2019-09-19 11:15 #0 av: Göstage

Samtidigt som Sjöstedt möter intern kritik för att inte föra en tillräckligt radikal politik spekuleras det om hans avgång på grund av utlandsflytt, skriver SVT.

"Vänsterpartiets partiledare Jonas Sjöstedt möter intern kritik. Flera partimedlemmar vill att partiet ska bli mer radikalt. Både inom och utanför Vänsterpartiet spekuleras det nu om att Jonas Sjöstedt kan vara på väg att avgå.
– Ett skäl är att hans familj flyttat till Vietnam där hans fru är ambassadör, säger SVT:s politikreporter Elisabeth Marmorstein."---

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/marmorstein-det-skvallras-om-att-sjostedt-kan-vara-pa-vag-att-avga

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-09-19 11:20 #1 av: Göstage

Även igår skrev SVT om avgångsryktena, om än på mer undanskymd plats. 

"Enligt Jenny Lindahl, chef för Arena opinion, är Jonas Sjöstedt framtid som partiledare något oviss.
-Det är många, både i V och utanför partiet, som tror att Jonas Sjöstedt kommer att avgå inom en snar framtid, säger Jenny Lindahl till SVT Nyheter."---

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/jonas-sjostedt-valkomnar-intern-kritik-inom-v

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-09-19 11:31 #2 av: Jimmy.L

Spelar nog ingen roll vem dom sätter som partiledare alla har en skruv lös. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-09-19 11:47 #3 av: Göstage

#2 Förvisso! Samtidigt har Sjöstedt märkligt stort förtroende hos "folket", senast (?) låg han på 30%, vilket är förbluffande mycket. Tveksamt om V har någon (eventuell) efterträdare som kan nå upp i de siffrorna. 

Skall man redan på det här stadiet leta efterträdare så är väl Ulla Andersson ett hett namn förmodar jag. Skräckscenariot är Höj Larsen, Snecker eller Dinamarca - eller kanske vore det bra, för då åker nog partiet ur riksdagen...Skämtar

Anmäl
2019-09-19 12:00 #4 av: QASIK

Själv tycker jag att Jonas är bättre än de andra i V. Risken för att V skulle åka ut ur riksdagen är mycket liten. De behövs för att inte varenda parti ska bli helblått. Det är i princip bara de som är mer åt vänster.

Medarbetare på Personlig Utveckling
Jag förstår inte varför folk förstör. Förstår folk?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.