Fikapaus
En typisk svensk företeelse - att fika. Tror att många som kommer till Sverige nämner just "att fika" när de tänker på något som de upplevde som nytt och "typiskt". Huruvida det kan räknas som svenskt eller om det är en kulturell yttring som importerats, det låter jag vara osagt. Nå, med det sagt så är fika något som borde vara "var mans rättighet", eller? Nej, det tycker jag nog inte och vissa förefaller inte sky några som helst medel för att komma över fikabröd.
Det har blivit normalt tyvärr, vissa i samhället tycker det är bättre att protester mot OV och polis än det som händer i förorten. Tycks vara normalt att ungar drar vapen men jävlar om polis eller OV stoppar någon med invandrarbakgrund då är det rasism, övervåld och tjänstefel.
Jag förstår polisens frustration.
#1 Det nya betalningsmedlet, en pistol.
#2 Ja vapen flödar ju in i Sverige så det är säkert lätt att byta till sig olika varor med vapen.
Förbaskat bra och starkt gjort av polismannen samt stort mod att gå ut öppet med film på sig själv så en stor eloge till honom 👍
Man förstår så väl att dom tröttnar och polisen om några vet vad dom pratar om som lever med yrket varje dag och samtidigt sitter vissa grupper och säger det är inte alls så illa i Sverige men hallå liksom dra vapen för fikabröd man finner inga vettiga ord för det är så ofattbart sjukt allt det här och fasen sånt här måste vi få bukt med.