Henrik möter Mustafa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Henrik Jönssons podd: "Champange Med Henrik". I detta avsnitt samtalar Henrik med Mustafa Panshiri. För de som följer Debatt iFokus behöver de två herrarna knappast någon närmare presentation.
"Mustafa är polisen som återuppfunnit sig själv som massföreläsare, brobyggare och som vann pris som "Årets folkbildare" 2017. Äger Mustafa Panshiris familj hela Panshiridalen i Afghanistan? Vem är polisen som mitt i gatan står, och hur ser ordningsmakt och nyanlända ungdomar på Sveriges tillstånd?"
Skärmdump Twitter.
Mer om och av Panshiri med flera - här i poddformat. (80 min.]
https://podcasts.nu/avsnitt/panshiri-kyeyune-amid/4-inga-granser
Härligt 👌
Läsvärt på Kvartal från Panshiri.
"Nu när svensk integration är på allas läppar ger Mustafa Panshiri, integrationsföreläsare och före detta polis, fem råd till unga killar bosatta i så kallade utsatta områden. Råden är riktade till unga män då hans erfarenheter är just den uppväxande mannens, men även tjejer kan ha nytta av dem. Råden bygger på hans egna erfarenheter. Tyvärr kommunicerades de aldrig under min uppväxt i Sverige, skriver Mustafa Panshiri, som är född i Afghanistan."---
#3 Mustafa vet vad han pratar om. Den som anpassar sig bäst är också den som har bäst möjligheter att lyckas. Det gäller på så många område.
#3: Kloka ord.