Debatt iFokus

Debatt

Etikettsamhället
Läst 505 ggr
[Göstage]
8

"Make that money, girl"

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"Popstjärnan Zara Larsson har kritiserat de franska miljardärer som donerat en förmögenhet till återuppbyggnaden av Notre-Damekatedralen.

”Miljardärerna fick fram hundratals miljoner till Notre-Dame inom några dagar, alltmedan folk fortfarande inte har rent vatten att dricka*”, skrev hitmakerskan i en tweet."---

"När ett fan kritiserade Zara Larssons tweet, svarade hon att hon självklart inte säger att deras aktion är dålig. ”Men det sätter i perspektiv vad människor med rikedomar kan åstadkomma. Och om du är miljardärsrik, så är det oftast på bekostnad av fattiga människor”, lade den 21-åriga sångerskan till."---

https://www.expressen.se/noje/zara-larssons-arga-tweet-till-miljardarerna/

Det är väl den Zara Larsson "som tjänar en miljon en månad, en annan två" och som sagt att hon tänker bli miljardär innan hon fyllt 25? Och samma Sara som man kunde läsa så här om förra månaden:

_"Men på sitt kreditkort fylls det åtminstone på med 150 000 kronor varje månad.
– Jag maxar ut mitt Amex till hundra procent varje gång, berättar hon i intervjun.
Artisten erkänner att hon inte har den bästa kollen på just pengar och vet inte vad hon själv lägger ut mest pengar på.
_

– Ja, vad fan lägger jag pengar på? Jag vet inte!

Men när stjärnan fortfarande bor hemma hos föräldrarna spekulerar hon själv i att det mesta handlar om nöje som de 150 000 kronorna går till varje månad. Även kläder och shopping ska vara något som hon lägger stora summor pengar på.

– Säkert 85 procent av allt går till prylar."---

https://www.expressen.se/noje/zara-larssons-svar-sa-mycket-pengar-har-hon/

Det kan bli rätt mycket rent vatten att dricka för fattiga det: "400 kronor räcker till exempel till 4 983 vatten­renings­tabletter som kan rena upp till 99 660 liter vatten. 600 kronor räcker till exempel till 7 474 vatten­renings­tabletter som kan rena upp till 149 480 liter vatten." (Källa Unicef)

Men: "vad fan lägger jag pengar på? Jag vet inte!"…

[Jimmy.L]
8

Ja gnälla på andra när man själv inte vill hjälpa till går utmärkt. 😟

Novachan
3

Hyckleri🤮😟

[Göstage]
1

Som sagt…

"Saken ställdes på sin spets när Notre Dame brann och franska miljardärer som Francois-Henri Pinault gick ut och lovade miljard-bidrag. Storslaget tyckte somliga medan andra upprördes; att skänka pengar till en gammal kyrka när det finns så många nödlidande!

Bland de kändisar som ropade högst och argast fanns flera som tycks uppskatta dyr konsumtion att döma av deras bilder i sociala medier. Det är som bekant lätt att bli självblind när man ser bilden av upplevd godhet i spegeln varje dag."---

https://www.expressen.se/kronikorer/jennifer-wegerup/gavan-efter-skilsmassan-ar-bland-de-finaste-jag-fatt/

Den infogade länken har jag lagt in.

[Jimmy.L]
2

– Jag har rökt så mycket gräs under mina år, nu är jag trött på det. Jag är trött på den känslan och känner mig lite ångestfylld, säger hon

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JJv6JJ/zara-larsson-har-kant-mig-vardelos

Hos vänstern är väl det en naturlig grej att göra?

Prestationsångest och pandemi stod i vägen för Zara Larsson – men nu släpper hon sitt efterlängtade album. – Man vill alltid komma längre, men det resulterar också i att man aldrig är nöjd med var man är, säger Zara Larsson till TT.
[Hayabusa]
1

#4 Hmm…att röka på i unga år är skadligt för hjärnan, det finns det många studier som visar.

Men nu ska hon börja kröka istället?

"På spelningsfronten är situationen fortfarande oklar – Zara Larsson är skeptisk till att det kan bli några större spelningar till sommaren. I stället har hon ett tydligt mål med 2021: det här ska bli hennes "alkoholår"."

"TT: Alkoholår – handlar det om att släppa kontrollen?

– Kanske. Absolut. Vad sorgligt att läsa den här intervjun om 20 år när jag är alkoholist!

– Men kanske lite att släppa kontrollen och att få garva lite. Ringa kompisar och fråga "gjorde jag någonting dumt igår?". Jag tycker att det är ett ganska roligt berusningsmedel, det får mig att känna mig ung igen. Jag har verkligen inte druckit mycket i mina dagar."

[Jimmy.L]
0

#5: Hon tröttnade väl på att stötta gängen?

[Göstage]
2

#5 Hon verkar ha tagit skador av drogerna redan. Sorgligt att höra en artist som är föredöme för så många unga tjejer att tala så obekymrat om alkohol.

[Jimmy.L]
0

#7: Precis.

[Jimmy.L]
0

Konflikten mellan Israel och Palestina har eskalerat de senaste dagarna.

Nu ger sig Zara Larsson in i debatten och kritiserar Israel.

”Vi måste också ställa till svars en stat som upprätthåller apartheid och DÖDAR civila”, skriver den svenska popstjärnan på Instagram.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/7KeOBw/zara-larssons-kritik-mot-israel-uppratthaller-apartheid-och-dodar-ci

Konflikten mellan Israel och Palestina har eskalerat de senaste dagarna. Nu ger sig Zara Larsson in i debatten och kritiserar Israel. ”Vi måste också ställa till svars en stat som upprätthåller apartheid och DÖDAR civila”, skriver den svenska popstjärnan på Instagram.
[Göstage]
0

Andra "girls"…🙄

"Protein.se:s koncept är att sälja hungerdämpande piller och kosttillskott speciellt riktade till kvinnor.

I företagets marknadsföring ges kunder intrycket att det är kvinnor som också står bakom företaget, och på Linkedin uppger man att det ägs av ”Lisbeth, Hanna och Zelda”.

Men enligt Breakit ägs verksamheten till 100 procent av män."---

Protein.se:s koncept är att sälja hungerdämpande piller och kosttillskott riktade till kvinnor. Enligt Breakit ägs företaget till 100 procent av män.