Debatt iFokus

Debatt

Etikettersamhälletdebattcoronakrissituation
Läst 260 ggr
Draken
0

Muterad virus i Sverige

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

En person i Sörmland har konstaterats bära på den nya varianten av coronaviruset. Personen har rest från Storbritannien till Sörmland över jul. – Att vi hittar det hos en hemvändare betyder att det förmodligen finns fler, säger Sara Byfors, enhetschef på Folkhälsomyndigheten.
Marinas Mix
2

OJ vad oväntat😮😕 Nej inte ett dugg förvånad.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Draken
0

#1: Ärligt talat så är heller inte jag särskillt förvånad. Dock lite orolig måste jag säga. Jag har haft Covid, men om detta är en muterad form så kan jag nog kanske drabbas igen 😕

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Marinas Mix
1

Vad då inreseförbud? Så typiskt av regeringen att sätta ner foten och sedan inte följa upp! Dessa resenärer borde ha satts i karantän direkt de landade på Arlanda. Inte få ge sig ut och resa vidare kollektivt för att ta sig hem.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ6x27/ska-sjalva-provta-sig-och-isolera-sig

_

29 personer landade med ett plan från Storbritannien till Arlanda. Nu är det upp till personerna själva att se till att inte sprida smittan vidare. – Personerna ska själva provta sig och isolera sig, säger Hanna Fellenius, pressekreterare vid Region Stockholm.
[Jimmy.L]
0

#3: Så sjukt, nästan så man tror dom vill ha det nya smittsamma viruset i Sverige.

Marinas Mix
2

Betalartikel dock, men rubriken säger väl allt???
https://www.dn.se/sverige/lofven-om-flyget-fran-london-bryter-mot-reglerna/
Frågan är bara vad gör myndigheterna åt det?
Inget, de lägger allt ansvar på passagerarna…

_

Flyg från london landade på Arlanda på lördagen – trots flygförbudet • Löfven: Bryter mot reglerna
[Göstage]
1

Apropå de muterade virusen kan man läsa mer om dem i denna tråd- det rör sig om åtminstone några färska varianter som är på vandring mellan länder och kontinenter.

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2020-12-27 11:05 av [Göstage]