En fråga till män...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läste en artikel om Banca Kronlöfs bok "Brev till mannen". Såg henne även på TV4. Jag förstår vad hon försöker föra fram, men på en specifik punkt instämmer jag inte.
Lyssna från c:a 09.20
"De våldsamma männen lyssnar bara på andra män, de lyssnar inte på mig…"
Det vill säga, de flesta män är OK och de "goda männen" måste styra upp de "onda männen" eftersom "de onda" lyssnar på "de goda".
Det är här som jag själv har en helt annan uppfattning. Jag har under min livstid träffat en rad män som, låt oss säga, hamnat i kategorin "mindre sympatiska individer". En hel del har faktiskt varit riktiga skitstövlar, för att säga det rent ut. Har de lyssnat eller ens försökt förstå när jag velat få dem på bättre tankar? Nej, de har aldrig lyssnat på mig utan envist hävdat att de har rätt och jag har fel. Absolut inget jag sagt har sjunkit in eller fått dem att överväga alternativa attityder.
Så Bianca, jag är ledsen att behöva säga det men de lyssnar inte på mig heller.
Ni som är män, hur ser ni på saken? Tacksam för respons.
#0: En något korkad fråga men Hayabusa, är du en man? 😚
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#0: Instämmer med dig, dom våldsamma män som jag träffat eller känner lyssnar inte på mig.
#1 Han presenterar sig som man!
Editerat lagt till #1
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
- Redigerat 2021-09-06 17:58 av Emo
#1 Ja, jag är man.
#3: Jag var för lat (eller korkad?) för att kolla. Inte så snabb i skallen idag tydligen! 😆😂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#3 Ingen fara :)
Nej, jag har träffat på ett antal sådana fähundar till män, och även försökt att föra ett vuxet samtal med dem. Tror inte att en stavelse fastnat, en av dem vet jag försökte senare strypa sin hustru i barnens åsyn. Jag har talat med någon annans gråtande flickvän och försökt att få henne att dra, vilket fick hennes svartsjuke kille att tro att jag stötte på henne varpå han hotade mig o.s.v. Nej, det är ogjort arbete att tala sådana individer tillrätta, det rör sig om psykopater.
Ämnet har nog en viss likartad frågeställning som tråden "Varför dras kvinnor till farliga män".
Det är alltså bland annat de här männen som vi ska "tala till rätta". Jo, så att….
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/det-kommer-bli-varre-1