Tekniskt fel, eller?
Flera timmar bakåt ligger sidor nere, de som så vitt jag vet är de största idag.
Ingen förklaring hittills. Bara ursäkt om att det inte fungerar.
Med tanke på de resurser ägarna har och de fortfarande inte åtgärdat det ger en kanske en förhandstitt på vårt digitala samhälle framöver?
Är ju Röd oktober 😎
#2: Du fick mig. Vad är röd oktober?
#3:
En mörk månad, Har pratats länge om att social media skall dyka. Konspirationsteorier eller inte så är det anmärkningsvärt att det inte finns information att tillgå varför tjänsterna ej funkar.
Nästan 3 miljarder konton drabbade just nu. Ingen info från Facebook.
Började ~15:30 idag tydligen.

#4: mycket intressant!
#5:
Själv så tror jag mest att Facebook stängt ned för att implementera nya funktioner som tex angiverifunktionen, och man måste kanske göra "vaktmästaromstart" vad vet jag.
Nåt verkar ju lite knepigt då systemet legat nere lite väl länge nu.
#6: Vad får dig att tro att Facebook behöver stänga ner sina tjänster för att göra uppdateringar?
Dom gör uppdateringar regelbundet hela tiden utan att det går ner.
Det har hänt något med deras DNS tycker jag det verkar som, så webbläsare eller andra sätt att komma åt tjänsterna kan inte förstå vart trafiken ska för Facebook-domänen.
Mvh // Johan
#7:
Finns två alternativ.
- planerat arbete.
- attack.
Självklart borde de kunna implementera nya funktioner utan vidare, men varför tiger de.
Japp, vet om detta med DNS men om det vore så enkelt så skulle ju inte de med egna DNS-servrar (som ett exempel) inte bli drabbade.
Tracert funkar ju tydligen.

Nu funkar FB igen.
Fortfarande knas med FB. Vissa funktioner funkar inte.
Band och snapchat låg också nere. Jag kom inte åt dem i varje fall. Facebook kom igång sent igår kväll för mig, instagram (vad jag kunde märka) under sen natt eller tidlig morgon. Band och snapchat vet jag inte när de kom igång igen.
#11:
Visst är det märkligt uppdateringsknas från Facebook ironi
Nu vet vi varför 😂