Debatt iFokus

Debatt

Etikettersamhälletdebattsverigedemokraterna
Läst 322 ggr
Karmatarerskanise
8

Sd - Ett hot mot Sverige?

Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta åt batikkärringars så orubbliga skönmålning av Sverige och ihärdiga kämpande för att få SD och högern till det som hotar Sverige och den trygghet dom själv lever i idag.

Ett par kvällar sedan var jag ute med hundarna när det ännu en gång smällde i min stad. Jag kände inte tryckvågen och var glad att det var närmare centrum den här gången, så hundarna inte blev mer rädda. Samtidigt tänkte jag att det bara är en tidsfråga innan vi råkar gå precis var det sprängs, och den känslan är verkligen inte trevlig och helt sjuk att man faktiskt kan känna i vårt land.

Glad över att bara höra sprängningar och inte känna dom och orolig för sin och sina näras trygghet i staden man växt upp i.

Tittar jag en vecka bakåt i nyheter så är det skjutningar och sprängningar varje dag. I Sverige!

Vi har sett hur våldsamma upplopp lyckas mota bort polisen och skvallrat om hur oskyddade vi faktiskt är.
Batikkärringar försvarar upploppen och skyller på koranbrännare. Hade man inte bränt koranen hade det inte blivit upplopp visst. Så det är inte de som deltog i upploppens fel att dom förstörde och visade vilket hat mot poliser och hela Sverige dom har, det är några spån som provocerade med att bränna koranens fel.

Dessa kärringar lovade oss en riktigt hemsk framtid när sd och högern tog över. Sd är de som kommer förstöra allt som vi byggt upp, och massa beskrivningar om vad som väntar nu när så många idioter röstade på sd.
Vi som förklarade att det inte kommer hända, för det är omöjligt, var mindre begåvade som inte begrep vad som väntade.

Så tittar vi på vad som händer i landet just nu. Pedofiler frias med så pinsamma argument att man inte tror det är på riktigt. Batikkärringar säger att det är sd som sett till det, för att få folk att misstro allt och vända sig åt sd.

Kollar vi logiskt på det har högern varken ekonomin eller inflytande över någon del alls av samhället, ännu mindre SD ensamt. S har och har haft makten i väldigt många år, vilket är ganska självklart. De har haft lååång tid på sig att bli rika och köpa allt som ger dom makten även när det sitter annan regering. Att tro att sd styr över dom och skulle kunna göra det sämre i Sverige än det är nu är vansinne.

Vi har hamnat här tack vare vänster regering. De har lett oss hit. Det som sker dagligen händer på riktigt och går inte att skylla på partier i en regering som visat att dom är för fega för att ta beslut som faktiskt skulle ha betydelse och börja en förändring ifrån det gamla sättet som lett hit.

Samhället sviker oss på flera håll, efter år av förfall, fusk, indragningar av resurser, bortglömda riktlinjer som finns för att saker ska fungera, efter beslut, eller obefintliga sådana är nog mer rätt, som tidigare regeringar inte tog för landets image var viktigare i mångt och mycket.

Hur någon fortfarande lyckas blunda och ser något annat pga sitt hat, det är extremt. På extremist nivå.

#0 Jag har editerat ditt inlägg genom att lägga till etiketter./Medis

• Redigerat 2023-03-08 22:32 av Fornöga
Fornöga
7

#0 Ja, det är ju något av ett ställningskrig inte minst här på iFokus, och så lär det väl förbli. På "gamla" Politik iFokus och därefter här på Debatt iFokus är det många som oroats över utvecklingen, sett konsekvenserna av den invandringspolitik som Socialdemokraterna nu säger sig ha lämnat, sett våldsspiralen med skjutningar och sprängningar som är unik i Europa, och som sett hur hedersvåld fått grogrund i vårt land. Bland annat.

"Belöningen" för de i vårt samhälle som vågat vara uppriktiga och talat klarspråk i dessa frågor är misstänkliggöranden och brunsmetning, så är det bara. Här på iFokus har det bland annat fått till följd att många debattörer givit upp innan historien hann ge dem rätt- all heder åt dem!

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

• Redigerat 2023-03-08 12:20 av Fornöga
Karmatarerskanise
6

#1: jag minns när jag sa att vi givetvis hade organiserade tiggarligor även i Sverige, när alla utländska tiggare dök upp. Jag idiotförklarades. Jag hade rätt. När det blev erkänt som ett problem i landet var det märkligt tyst hos förnekarna.

Samma sak när det hade sprängts 3 gånger på kort tid på min gata, och hände mer och mer. Jag utryckte stor oro över utvecklingen och kände mig inte trygg. Jag hånades och fick veta att Sverige var ett av de tryggaste länderna msn kunde bo i. Senare liknade jag alla attentat vid krig, och åter igen dumförklarades jag och hade ingen aning om vad krig var som alls nämnde det.

Jag hittar inga sndra länder var det skjuts, mördas och sprängs dagligen, som inte har någon typ av pågående krig i landet. Eller som benämns som trygga länder.

Hittar inte heller exstremistgrupper som förnekar vad som pågår och varför, som beskyller ett parti som bara mindre begåvade stöttar, för att vara de som orsakar allt negativt som pågår för att lura folk till att tro att det är jäkligt illa nu så dom ska få fler väljare som resultat. Resurserna och begåvningen som hade krävts för att genomföra detta förfall, på låtsas, ja det faller på sin egen logik.
De mest extrema kärringarna är övervägande kvinnor som nått pensionen eller är nära den, i övre medelklassen, som har stort behov av att bestämma över andra och som har en felaktig tro om att dom utstrålar pondus och respekteras.

Dessa tanter är de sista på jorden som skulle få ha hand om kvinnors rättigheter och välmående så länge jag lever, om en grupp skulle väljas ut för det. Jag har sett och upplevt hur förminskning eller total fönekelse används om det är fel kvinna som behöver stöd, och hur en handling inte är fel alls om rätt kvinna gör den, och hur handlingen plötsligt blir fruktansvärd när fel kvinna gör den.

Även det förekommande överallt och många igenkänningsutrop går att höra när folk delar sina möten med extremister.

[Mia-45]
9

Håller med dej i det du skriver Nina.
Dessa batik-kärringar försvarar sina gullegossar till döden.
Jag har en sån bekant som vurmar för dessa. Och jag mår illa så fort jag ser det.

Sen ha mage att säga att SD är farligt för Sverige? DE vill ju ha ordning och reda och ut med de kriminella. Det som är farligt är det som Vänstern ställt till med både i invandringen, elen och allt annat.
Det tar åratal att reda ut all skit.

Så jag håller med i vartenda ord du skriver Nina och jag är glad att någon vågar ta bladet från munnen och belysa hur det verkligen är.

Maria
13

#3 Nyfiken fråga. Vilka gullegossar?

Jag är en stolt batikkärring. Har varit i hela mitt liv.
Tycker mycket om färger och brunt är en dyster sådan.😉

/Maria

Karmatarerskanise
6

Jag gillar också färger. Och olika åsikter och tänk och jag avskyr extremism på alla håll och kanter.
Och särbehandling ger mig kväljningar.

Jag är stolt över att alltid stå fast vid mina principer om att vara ärlig och aldrig ljuga för att framstå som något annat än den jag är.

Denna kommentar har tagits bort.
Karmatarerskanise
3

Det är inte pajkastning eller glåpord. Jag mildrade vad dessa människor faktiskt kallas och förklaring vad en batikhäxa är och gör.

Jag väntar mig inte att alla ska läsa. Men jag tycker att ni som låter bli missar något om ni inte känner till det.

Draken
5

Nu idag är det väl helt uppenbart vilket läget har blivit i Sverige, så det är ingenting man varken kan eller skall lägga locket på om. Det har escalerat explosionsartat de senaste 8-10 åren, med en helt kaotisk och total katastof i invandringen under 2015.

Jag ställer mig inte på någons sida i denna diskussion, jag har min politiska åsikt, och den står jag för i alla lägen. Men 'även andra åsikter skall få möjligheten att framkomma, oavsett om det då blir konflikter och diskussion. Jag förväntar mig att alla beter sig och diskuterar på en vuxen nivå i tråden.
Att slänga runt sig med glåpord och personliga påhopp är inte okej för någon.

Det har kommit in anmälningar på denna tråd, MEN jag bortser från det i nuläget, då jag vill att det skall vara högt i tak här inne. ALLA skall ha möjlighet att göra sig hörda, oavsett politiska åsikter.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2023-03-08 16:39 av Draken
Draken
2

#8: Är batikhäxa, kärringar och andra glåpord ok att skriva här? Tror jag läste foliehatt nånstans med. Tar det stopp där eller kan man säga vad som helst? Och kallas "andra sidan" för nazister eller finns det gränser? Mest nyfiken då dom flesta sajter brukar ha ganska låg toleransnivå för sånt. Kalla varandra vid namn är väl lite mellanstadie-känsla. Fast det kanske funkar härinne?

NEJ, som jag skrev i inlägget ovan, så är det inte okej.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Fornöga
4

Beklagar, men den diskussion ni nu har halkat in på får ni fortsätta någon annanstans, t.ex. i nedanstående tråd. Denna tråd är och förblir stängd.

Edit: inläggen 11-15 är nu borttagna, den diskussionen som där ägde rum med synpunkter på varandra kan med fördel ske per PM istället.

"Människan är motsägelsefull- vi söker oftast den lättaste vägen samtidigt som vi mår bäst när vi utmanar oss." (Emma Frans)

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
  • Redigerat 2023-03-09 11:08 av Fornöga
Inlägget är låst för nya kommentarer