Hejja MTR!!!
Synd bara att det inte är första april!
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/GM99z4/vid-snoovader-maste-mormor-ut-och-skotta?fbclid=IwAR05UUeqfIAtznzx3aA-c4Bqg7U3tthnOjo8gOI0N4JpjEXvjSyLMndT5Ts
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_
Tyvärr är jag inte överraskad. Klämmigt också att de inte ens vet om det finns ett problem.
"Under vintermånaderna finns det tydligen risk för snö och minusgrader i vår huvudstad."
Älskar skribentens formulering!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#2: Vilken nyhet - och trots klimatkrisen …
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#0 ff Fast läser man Aftonbladets egen nyhetsartikel skall väl inte snöresurserna i det här fallet skotta, utan putsa och hålla kameralinserna fria från snö. Ledarsidans rubrik verkar lite fake news.
Rubrik ledaren: "Vid snöoväder måste mormor ut och skotta"
Rubrik tidningen: "MTR kallar in pensionärer – ska rengöra kameror" (Och då gäller det bland annat veteranpoolen, inte enbart.)
Tror heller inte att tågvärdarna skottade någon snö, utan att det är andra som skött det, och som skall sköta det nu.
(Med detta inget försvar för borttagandet av tågvärdarna, som säkert hade en viktig funktion att fylla.)
"You can look back, but it's best not to stare." (Tom Petty)
- Redigerat 2023-10-31 21:35 av Fornöga
#4 Nej, någon tvångskommendering rör det sig inte om.
SL bryter med MTR. Linsputsnyheten är dock inte orsaken.
Det var på tiden. Nu kan vi bara hålla tummarna för att nästa operatör, sköter sig bättre.
Tillåt mig att tvivla så länge herr Fendert sitter och bestämmer.
_
Det här är så typiskt MTR sin finaste kostym och om och om upprepas sånt här med det företaget jag har själv jobbat där en gång i tiden både på SL-s och Connex tid och det ser lika ut ingen förbättring tvärtom allt bara upprepar sig.
”MTR kallar in pensionärer.”
Det är ju fake så det visslar om det 🤣
#9 Rektor Lindbergs sagofabrik förnekar sig inte. 😏
_
De där 800 miljonerna MTR får betala, räcker väl till ett par tågvärdar i några år??
https://www.mitti.se/nyheter/sl-bryter-med-mtr-redan-nu--sj-tar-over-i-mars-6.3.184522.ddc07379d4
_
2024 "Go- Ahead"? 🙄
- Redigerat 2024-01-25 09:43 av Fornöga
#13: Mottot är tydligen "vi vill göra våra egna misstag och inte lyssna på andras".
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ