Debatt iFokus

Debatt

Etikett: brottslighet
Läst 2586 ggr
[Jimmy.L]
9

Här misshandlas en flicka grovt (varning)

I videoklippet syns det hur flera personer både stampar och slår flickan över kroppen. Det hörs även hur personen som troligen filmar skriker ”döda henne wallah” (arabiska för svär på Gud, reds. anm.).

https://samnytt.se/video-gang-stampar-flicka-i-huvudet-doda-henne-wallah/

Varning för mycket otäckt video.

OberonsMatte
7

Varför delar du den här videon? Vad är syftet (och "debatten")?? Vad Samhällsnytts syfte är vet jag.

Sajtvärd Katter iFokus

Draken
14

Jag kan mycket väl tänka mig vad TS har för syfte med att visa videon …Detta är vad som sker i Sverige idag, och våran underbara regering blundar för fakta. De ser vad de vill se och de går med skygglappar.

Det är nästan så jag önskar att det jävla rövhålet som sitter som statsminister kanske kan få något liknande inpå sig, antigen mot sig själv eller några av hans nära och kära 😡

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

OberonsMatte
8

#2 Är du inte riktigt klok?? Vad är det du sitter och påstår att du nästan "önskar"(!)?

Sajtvärd Katter iFokus

[Jimmy.L]
12

#1 Stör du dig på att man lyfter fram att någon misshandlas? Öm det var Aftonbladet som visat videon eller efterlyst hade du ifrågasatt då med?

Draken
9

#3 När man ser en sådan  brutal misshandel, då blir man lite förbannat, särskillt om det är så att någon i min närmaste krets har råkat ut för samma sak.

Och ingenting görs åt det, trots polisanmälan och vittnen.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jimmy.L]
9

#5 Jag har blockad #3 från mina sajter tröttsamt att folk springer till värdsajen när det inte passar dom.

Draken
6

Låter bra. Så slipper man sitta och örsvara sina åsikter i vartenda inlägg, det är bara tröttande.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[Jimmy.L]
7

Jag förstår inte gnället från #1 SVT, Aftonbladet, SR, ja alla nyhetsmedia läser alternativ media och sedan postar samma händelse?

Är svensk media rasistisk då med.

Invandrade som pissade på den svenska killen nämndes först i alternativ media för att sedan spridas i vanlig media liksom ungdomsrånen.

[Hayabusa]
8

Jag har själv inte sett på video-klippet (och tänker inte heller göra det).  Men är det försvarbart att ta upp det (förekomsten av dylika videoklipp) till debatt/diskussion? Ja, det anser jag eftersom det visar ett fenomen som dessvärre förekommer alldeles för ofta i dagens samhälle - nämligen att vidriga dåd ska dokumenteras. Misshandel, rån, våldtäkter….ja, det filmas t om dödsolyckor (läste jag häromdagen).  Dessa filmer används sedan, tydligen, för att ge sig själv någon form av status/cred i den egna umgängeskretsen. Sjukt? Ja, så in i h-e och i min värld är det bra att det kommer upp på bordet att det de facto förekommer i dagens samhälle. Ska vi komma till rätta med galenskaper så måste de synliggöras. 

"Svarte Petter" i det här fallet är de som misshandlar & filmar - INTE de som rapportera förekomsten.

[Jimmy.L]
5

Jag har bara läst artikeln, såg senare att det fanns en video och flaggade inlägget med varning.

Draken
5

Jag tittade inte på videon, det ville jag inte, eftersom jag såg hur en 14 årig flicka såg ut eter liknande misshandel …jag såg det "in real life" så att säga. Det var inte trevligt. Både jag och de av mina kollegor som såg bilden grät bittra tårar.

Därav mitt "Önskemål" i #2.  Jag kanske inte skulle ha skrivit i den sinnesstämning jag var då, men nu gjorde jag det och jag ber om ursäkt för mitt utbrott och språkföring.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

wildfire
11

Tragiskt och så fruktansvärt hemskt 😕, vill inte se filmen men såg nu att vanliga nyheterna gått ut med den.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/har-filmade-och-slog-tonaringarna-flickan/

Sånt här måste få ett stopp oavsett vem som gör det och vart man kommer från har ingen betydelse det som har betydelse är offren som får livslånga lidanden och det är inte rättvist på något vis och ord räcker inte till för dom här hemskheterna offren utsätts för 😢

[Jimmy.L]
11

#12 Jag hoppas dom som kritiserar mitt inlägg samt anmälde inlägget skäms.

wildfire
4

#13 Men att dom orkar 😮 alla har vi gjort våra olika val och sånt måst vi respektera. Vi behöver inte hålla med varandra men respektera att vi har olika åsikter och kunna mötas på en vuxen nivå utan att anmäla inlägg och låta alla få komma till tals med sitt.

Minns jag rätt nu Jimmy så har du ställt in så inlägg inte kan röstas bort i första taget på den här sajten, har för mig att jag läste det när du startade upp den 👍

Sen det här att springa till värdsajten och beklaga sig så har det alltid varit så långt jag kan minnas oavsett ämne på alla av i fokus intressesajter.

Nu är jag inte med där längre sen några år och vet inte vilka som skrivit där inne men tongångarna tycks vara lika som förr att får man inte som man vill ja då går man in på värdsajten och ojar sig, ta diskussionen som en vuxen istället för att gömma sig i låsta trådar och inte gör i fokus ledning något åt saken om det inte strider mot deras allmänna regler eller Sveriges lagar.

[Jimmy.L]
3

Ja det går inte rösta bort inläggen här, tyvärr har vissa på iFokus svårt med att denna sajt finns och gör allt för att svartmåla oss.

wildfire
8

#1 Varför delar du den här videon? Vad är syftet (och "debatten")?? Vad Samhällsnytts syfte är vet jag.

Det är ett högst aktuellt ämne att föra debatt om för utan debatt tystnar allvaret ett allvar som vi har idag i Sverige. Varje människa har rätten att röra sig fritt utan att utsättas för brott och att föra fram sanningar som sen visar sig i dom vanliga media som fångar upp det borde vara positivt och inte negativt för vi alla vill väl att brott beivras och får ett slut, eller hur .

wildfire
5

#15 Äh bara strunta i dom och kör ditt race, du har startat sajten och den håller sig inom lagar men den klämmer så klart för vänstern så låt det klämma det är deras bekymmer och fortsätt som ni gör för som jag sagt förr du gör ett kanonjobb och kan folk inte se det så låt det vara deras problem dom kommer aldrig ändå att få upp ögonen för verkligheten.

[Jimmy.L]
7

#17 Ja Sajten är ju uppe i över 4000 sajtpoäng vilket är mer än godkänt. 🙂

wildfire
5

Ha ha ha Härligt 😃👍

mmm undrar hur andras sajtindex ser ut 😛😉😃

[Jimmy.L]
6

#19 Det vet jag inte men sajtvärden på Lika Villkor tycks ha fått spel och postar nya inlägg nu. 99,99% är samma sak hur nu det ska locka medlemmar när det finns 20 trådar om samma ämne.🤔

wildfire
6

Jag har sett det där och undrar lite över så många trådar som om man försöker sätta stopp för SD som vinner makt 🤔

Jag tycker det är bra att SD vinner makt men så klart skrämmer det vänstern det vet vi sen förr så det är inget nytt och inget heller  att heller bry sig om 😉 för hur det är så vinner rättvisan 😎

[Göstage]
8

"Etablissemangets politiker och journalister vänder de förnedringsrånade ryggen", skriver Jonas Persson på Katerina Magasin.

[Jimmy.L]
5

#22 Och vissa på iFokus.

[Mia-45]
2

Lite OT: (inlägget hamnade i fel tråd. Värden får ta bort om du vill) 
Jag postade en tråd om utomjordingar nere på havets botten som ryssarna hade upptäckt, inne på Oförklarade fenomen. Jag har inte postat något på evigheter och då menar jag år. 
Men si den artikeln passade INTE då den kom från en obskyr sajt (?).
Artikeln i sej innehöll inte något politiskt alls. Men den tog värden bort. (jag är Medarbetare på den sidan). 
Den "obskyra sajten" är mer åt höger än  vänstern. Så där ser man. 
ALLT som har med högern att göra ska tystas!! 
Och det resonemanget stödjer då rakt inte jag.

OberonsMatte
4

Det här är bara så BRA skrivet att jag önskar att jag hade skrivit det själv: https://www.expressen.se/kronikorer/alex-schulman/tjejen-misshandlades-filmen-blev-bransle-for-sverigevanner/

Sajtvärd Katter iFokus

[Hayabusa]
6

Alex Schulmans sympati för den misshandlade personen är rörande. Handhjärta ❤️ till honom.

[VSK]
8

Hur går det med alla dina polisanmälningar?

OberonsMatte
3

#27 Jag har inte polisanmält någon. Jag har bara uppmärksammat somliga om vilka lagar som faktiskt begränsar yttrandefriheten.  Svensk lagstiftning är inte SD-anhängares starka sida, inte heller när det gäller partiets rättspolitiske talesperson som det verkar…

Sajtvärd Katter iFokus

[Jimmy.L]
9

Alex Schulman är ju en fin människa.

https://www.unt.se/kultur-noje/alex-och-sigge-granskas-for-spelreklam-5222189.aspx

https://www.resume.se/kommunikation/pr/alex-schulman-hyllar-sin-frus-salong-anmals-for-smygreklam/

Och den fina Alex Schulman  näthatar en 16 årig pojke. 

_Nu får Gustav stöd av kriminologen Leif GW Persson som ska prata med Schulman. – Det där ska jag ta itu i, för han skriver i samma tidning som jag, det kommer han inte göra om, säger GW i programmet.
_

https://sv.stories.newsner.com/nyheter/16-arige-gustav-jagar-tjuvar-med-moped-for-att-skapa-trygghet/

[Jimmy.L]
9

Alex Schulman "Jag kunde inte se hela filmen på tonårsflickan som blev misshandlad,"

Vänta nu lite, den som tänker efter lite backar till #1 "Varför delar du den här videon? Vad är syftet".

Jag har inte sätt videon av respekt för offret men Alex såg videon men hyllas av #25 hur går det ihop. 🤔

Dom goda får se förnedringsvideo men jävlar om vi andra ens skulle försöka på samma sak då ska vi hängas offentligt. 🥵

[Hayabusa]
10

En ung tjej blir brutalt misshandlad. En grupp individer tittar på, hetsar och filmar händelsen. Filmen läggs ut på Snapchat. 

DET måste vara den verkliga lagöverträdelsen.

Händelsen är nu polisanmäld, men jag frågar mig - hade den blivit det om Adam Marttinen inte uppmärksammat det hela?

[Jimmy.L]
3

#31 Troligen inte.

OberonsMatte
4

#30 Alex Schulman syfte med texten är att uppmärksamma spridningen av filmen och att uppmärksamma trovärdigheten hos den SD-representant som är partiets kandidat för att bli hela landets justitieminister.

Alex Schulmans inlägg i debatten är tankeväckande och viktigt. Att enbart sprida filmen vidare och gapa om att Sverige ska införa misshandel (!) som straffpåföljd är varken genomtänkt eller vettigt.

Sajtvärd Katter iFokus

[Jimmy.L]
8

Hjälten Alex Schulman som mobbar barn har talat.

Mobbning är okej enligt dom goda.

[Hayabusa]
8

#33 Den som spred filmen via Snapchat är den verkliga boven i dramat. Dessutom - hur många av "gänget" har idag filmer på sin mobil? Som visas upp för likasinnade? Hur ser DEN spridningen ut? 

Alex Schulman är en narcissist utan större syfte.

OberonsMatte
2

#31 Varför tror du att misshandeln filmades och visades på Snapchat? Vad kan "grejen" med det ha varit? Tror du att offret uppskattade det? Tror du att hon  föredrar att filmen visas för allmänheten och sprids på ställen med större genomslag?

Sajtvärd Katter iFokus

[Hayabusa]
8

#36 Relativisera inte det verkliga brottet.

[Hayabusa]
9

Hade det varit jag som varit den misshandlade så hade jag föredragit att händelsen kom till allmänhetens kännedom. Samt att förövarna fick stå till svars. Inte att det blev en skröna som "gled under radarn" via Snapchat.

Draken
5

Håller med #38 och flera andra här. Hade det varit jag eller några av mina barn eller någon i min närhet, så skulle jag kämpa för att det blev publicerad och kom ut till kännedom på alla möjliga sätt, vare soig det är i forum,bloggar eller vilken media som helst.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

[VSK]
6

Du kanske skulle sluta med dina förtal då. 

Skulle vara intressant och se om du klarar ett enda inlägg utan att smutskasta någon.

[Jimmy.L]
7

#40 Dom vänsterextrema på Lika Villkor hänger ut folk men lagen gäller aldrig själva. Så är det enligt dom. Svensk lag gäller bara oss rasister.

Draken
3

#41 Jotack, det fick jag smärtsamt erfara när jag blev utsparkat därifrån veckorna före valet, har inte fått komma tillbaka in heller 😊🤐

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis