Samhället idag

Gillar folk inte polisen längre?

2018-10-03 20:21 #0 av: Jimmy.L

Polisen Martin, 37, följde rutinerna när han ingrep mot en knivbeväpnad man som gick till attack mot en annan person. Plötsligt kallades Martin ”jävla gris” av en förbipasserande. – Jag förstår att den stora skaran människor är på vår sida, det gör jag. Men det är tråkigt att det känns som att fler och fler börjar gå emot oss.

https://www.expressen.se/nyheter/polisen-martin-37-stoppade-knivman-kallades-acklig-gris/

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Det pågår koordinerad spam på iFokus riktad mot Debatt

Anmäl
2018-10-04 07:24 #1 av: Göstage

Nej, trösklarna att  attackera polisen, inte bara verbalt utan även fysiskt, verkar ha sänkts - något vi såg i TV-serien från Södertälje i förrgår, och inte minst i Skövde igår: 

"En polis fick föras till sjukhus efter att ha misshandlats svårt av en grupp unga män, i samband med ett bråk på Resecentrum i Skövde under onsdagskvällen. Ytterligare en polis skadades vid händelsen. Polisen uppger för SVT Nyheter att hela situationen inleddes någon form av bråk ombord på en buss."---

" – En polisman från patrullen ligger nu på sjukhuset. Han har blivit utsatt för våld mot överkroppen och huvudet, säger Morten Gunneng, och fortsätter:
– Det har inte förekommit några tillhyggen, vad vi vet.
Kort därpå anlände ytterligare en patrull till bussterminalen på Resecentrum. Även denna patrull blev attackerad av de unga männen. Det var först när polisen lyckats få ytterligare förstärkning till platsen som situationen lugnade ned sig.
– Vi har nu fyra frihetsberövade efter det här. Två är gripna och två har tagits till förhör. Samtliga är yngre män, säger Morten Gunneng vid polisen."---

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/unga-man-i-brak-pa-resecentrum-i-skovde-polis-till-sjukhus

Re:tired, men stolt medis på Kust & hav iFokus.

Anmäl
2018-10-04 07:34 #2 av: Jimmy.L

Skrämmande läsning. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-10-04 12:43 #3 av: Jimmy.L

Läser nu att "ungdomarna" ska ha varit i 30-års åldern är man ung då?

Anmäl
2018-10-04 12:52 #4 av: Hayabusa

#3 Man kan väl få bestämma själv vilken ålder man har..?

Anmäl
2018-10-04 12:54 #5 av: eskils

#1 Fortsättning om bråket i Skövde:

"Under onsdagen misshandlades en civilpolis i Skövde efter ett bråk på en buss. Två män har nu anhållits för attacken.
– Han fick några tänder utslagna och drabbades av en hjärnskakning, säger Jan Nyman, kommunikatör på Skaraborgs sjukhus."

SVT

Polisen borde kunna freda sig, de har ju tjänstevapen. Elpistol eller tårgas hade väl varit bra i det där läget. Hysteriska yngre män i grupp går inte att resonera med!

Anmäl
2018-10-04 13:00 #6 av: Hayabusa

#5 Antar att det är svårt för polisen hålla sig innanför gränsen och samtidigt uträtta något vettigt & rimligt.

Anmäl
2018-10-04 13:02 #7 av: Jimmy.L

#4 Jo i dag är ju 30-åringar nedskriven till 18 år eller yngre. Galen

Anmäl
2018-10-04 14:50 #8 av: Novachan

Lättare att inte missförstå om man skriver vuxna unga män. Unga män kan ju tolkas som både unga vuxna och tonårskillar.

Anmäl
2018-10-04 18:13 #9 av: Göstage

Kvällen innan, i Växjö:

"Under tisdagskvällen blev två lediga poliser vittnen till ett rån i centrala Växjö. När de ingrep möttes de med våld. En av gärningsmännen sitter anhållen.
Under tisdagskvällen rånade 5-6 gärningsmän tillsammans en frisörsalong i närheten av Oxtorget i Växjö. Två förbipasserande lediga poliser såg en person bli slagen av en eller flera personer inne på salongen och valde att ingripa.
– Poliserna identifierade sig men möttes med våld. En av poliserna skadades lindrigt, säger Robert Loeffel, polisens presstalesperson."---

"Efter tumultet flydde gärningsmännen springande från platsen. När polispatruller anlände kunde de snart gripa en misstänkt gärningsman i närområdet, men övriga gärningsmän är just nu på fri fot."---

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/omfattande-polisinsats-efter-larm-om-ran-i-vaxjo

Anmäl
2018-10-06 16:54 #10 av: Göstage

Tätt mellan givarna nu...

"Ett bråk bröt ut mellan ett antal personer i stadsparken i Västervik under lördagseftermiddagen.
Polisen anlände till platsen för att försöka få ett slut på bråket. När en polis grep in blev han då skadad i ansiktet av en person. Polisen använde då elchocksvapen mot personen.
– Jag vet inte exakt hur polisen skadades och vill inte gå in på det heller. Ett antal personer bråkade med varandra i anslutning till en scen i stadsparken. Polisens skadeläge är okänt men han var inte behov av ambulanssjukvård, säger Rickard Lundqvist på polisen region Syd."---

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0EyPW2/polis-skadad-i-ansiktet-under-brak

Anmäl
2018-10-06 17:35 #11 av: Jimmy.L

Fy fan.

Anmäl
2018-10-07 08:41 #12 av: Göstage

I Strömsund gillar man sin polis - problemet är att han är ensam och får rycka ut  även när han är ledig.

"När en person som kan vara i fara ringer polisen Tomas Bergström så kan hans närmsta kollegor vara flera timmar bort.
Det gör att 38-åringen ofta rycker ut ensam. Flera gånger har han hamnat i hotfulla och våldsamma situationer.
– Jag klarar inte av att sitta hemma och veta att någon riskerar att bli svårt misshandlad eller ihjälslagen innan patrullen hinner fram."---

"Vid ett tillfälle blev Tomas uppringd tidigt på morgonen. I andra änden av luren fanns en mycket rädd person.
– Det var ett potentiellt farligt läge och jag åkte till platsen, som låg en bit utanför Strömsund. Där fanns en man som var hotfull. Jag försökte lugna ner situationen, men det gick inte. I stället angrep han mig. Han kastade sig mot mig, och jag blev tvingad att slå honom i bröstet för att försvara mig.
Tomas hade med sig handfängsel, och lyckas få kontroll på mannen. Sedan kom några kollegor till undsättning. Av en slump fanns den gången en patrull bara en halvtimme bort.
– Det var en oerhörd tur, för det var i ett område där polispatruller är mycket sällsynta."---

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lObq4/tomas-tvingas-rycka-ut-ensam--kollegorna-kan-vara-flera-timmar-bort

Anmäl
2018-10-07 08:45 #13 av: Jimmy.L

Ja det behövs mycket fler poliser.

Anmäl
2018-10-07 09:13 #14 av: JMW

#5 Apropå elpistol så står det i artikeln i lokaltidningen om Västerviksbråket följande:

"Det vapen som användes vid händelsen ingår inte i polisens standardutrustning. Enligt Rickard Lindqvist är det tilldelat olika typer av poliser runt om i Sverige för att testa och utvärdera det som ett verktyg i polisens arbete. Polisen i Kalmar län är ett av de distrikt som just nu testar vapnet i tjänsten."

Anmäl
2018-10-07 20:07 #15 av: Göstage

Tre dagar: polismisshandel i Skövde, Västervik, Växjö och nu Borås.  

"Det var vid 15-tiden på söndagen som polisen Patrik Nordgren, som till vardags jobbar i Göteborg, skulle besöka Stadsparksbadet i Borås. Med sig hade han sina barn och deras kusiner.
Men redan i entrén märkte han att något inte stämde.
– Jag ser att hon i receptionen är ganska skärrad. Hon ser mitt polisleg som jag har bredvid Visakortet och hon säger att hon väntar på mina kolleger då det varit hotfulla personer inne på badet. Då säger jag att jag kan gå in och hjälpa till i väntan på kollegerna, säger han.

Patrik lämnar barnen hos receptionisten och följer med en badvakt in i omklädningsrummet.
– Badvakten pekar på två personer och säger ”det är de här som levt djävul”. Jag visar mitt polisleg och säger att det är lika bra att de lämnar.
Efter viss argumentation går ungdomarna med på att lämna omklädningsrummet. Patrik följer efter för att se till att de faktiskt lämnar badet. Men runt hörnet står ytterligare sex till tio personer som badvakten berättar deltagit i det tidigare stöket.
– Då säger jag åt dem att gå därifrån. Då börjar den ena killen hånskratta mot mig. Jag håller upp honom mot skåpet och säger ”ni ska ut härifrån” och då flyger samtliga på mig.
– Jag hamnar i ett läge där jag blir upptryckt mot en vägg. Bakom ryggen så kommer det en kille och plötsligt känner jag att jag får ett knytnävsslag i ansiktet. Sedan kommer ytterligare ett. Jag får två knytnävsslag med full kraft."---

"– Det är ett gäng 13- till 15-åringar som stökat där inne och ofredat flera badande. Personalen känner till dem sedan tidigare. Vi hart kört hem en till lämplig vuxen. Det är soc som sköter hela ärendet.
– En anmälan om våld mot tjänsteman är upptagen, säger Ljung."---

"Vad tänker du om den händelsen och nu det här?
– Jag har inte mycket förtroende kvar för rättssamhället. Jag som är polis, som ska skydda det demokratiska samhället, har inte lika mycket skydd och rättigheter som andra. Det blir mer slentrian av det, att ”det här ska du tåla”. Även om det nu gjorts en anmälan om våld mot tjänsteman så har jag inga större förhoppningar, avslutar Patrik Nordgren.
Patrik kommer att besöka sjukhuset under söndagskvällen för att få vård för sina skador."

https://www.expressen.se/gt/polisen-patrik-misshandlad-av-ungdomsgang-pa-badhuset/

Anmäl
2018-10-12 09:09 #16 av: Göstage

Den bistra sanningen...

"Sju av tio poliser säger i en facklig undersökning att våldet har ökat. Jan Johansson, huvudskyddsombud för polisregion Nord, vill nu ha hjälp av Arbetsmiljöverket.
Polisförbundets undersökning 2017 visade att sju av tio poliser upplever att hot och våld har ökat under de två tidigare åren.
Fyra av tio poliser sa sig ha blivit utsatta för hot, våld, trakasserier eller annan otillbörlig påverkan i tjänsten eller på fritiden. Drygt 2 000 poliser svarade i undersökningen.

– Vi möts av hot och våld så det minsta man kan kräva är att vi är två poliser i vissa lägen, säger Jan Johansson, huvudskyddsombud för polisregion Nord."---

"Om poliser inte har med sig personer som har befogenhet och skyldighet att ingripa faller rättssamhället. Det får inte ske. Vi börjar hamna lite i det läget om man inte tar itu med det. Det är inte som det var i Sverige för 10 till 15 år sedan. På vissa ställen är det mer eller mindre laglöst, säger Jan Johansson."---

https://www.metro.se/artikel/polisens-skyddsombud-det-lokala-buset-har-fått-härja-fritt-för-länge

Anmäl
2018-10-13 21:22 #17 av: Göstage

"Det går en röd tråd mellan stöket i skolan och poliser som blir kallade horor. Bristen på respekt för auktoriteter borde bekymra oss alla."---

Anna Dahlberg i Expressen.

https://debatt.ifokus.se/discussions/5bc245158e0e7469718483fb-det-auktoritetslosa-samhallet?discussions-1

Anmäl
2018-10-15 16:00 #18 av: Göstage

"En bil sattes i brand, glasrutor krossades och polisen attackerades med att regn av stenar från ett 20-tal maskerade gärningsmän.
Nu döms en 19-årig man för att ha regisserat attacken som av allt att döma var riktad mot polismyndigheten.
– Vet du att det var jag som starta allt detta? Detta kriget, säger mannen i ett telefonsamtal som i hemlighet avlyssnades av polisens spanare."---

GP (betalartikel)

Anmäl
2018-10-15 22:51 #19 av: Göstage

#5 Skövde igen...

"Vid 19-tiden på tisdagskvällen blev polis kallad till Timmervägen i Skövde då det är någon form av strul med ungdomar på platsen. Någonting skall sedan ha hänt som gjort att en polis varit tvungen att uppsöka sjukhus.

– Jag vet ingenting om omfattningen, men att det finns en skada det verkar uppenbart av händelserapporten och att någon har använt sig av grön laser, säger polisens presstalesperson Ulla Brehm."---

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisman-traffad-av-gron-laser

Anmäl
2018-10-16 08:34 #20 av: Göstage

Bil som vapen vid våld mot poliser. Förövaren är inte gripen, men känd av Polisen.

"Vid halv ett-tiden natten till tisdagen försökte en polispatrull stoppa en bil med en för dem känd förare för en kontroll i Töreboda kommun. Först stannade han, men strax efter lade han i backen och backade på polisbilen hårt. Därefter lämnade föraren platsen i hög fart."---
 "Polisen har inlett en förundersökning om grov vårdslöshet i trafik, grov olovlig körning och grovt våld mot tjänsteman."

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/smitare-förstörde-polisbil-1.9998653

Anmäl
2018-10-18 17:04 #21 av: Jimmy.L

En polispatrull skall ha utsatts för stenkastning i bostadsområdet Oxhagen i Örebro under torsdagen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polispatrull-utsattes-for-stenkastning-1

Anmäl
2018-10-24 09:49 #22 av: Göstage

Som tur är finns det fortfarande folk som gillar polisen, och som talar om det:

"Det började som ett nedslående rutinuppdrag, men slutade på ett sätt som Jennie, hundförare inom polisen, kan leva länge på.
– Det var en total kärleksförklaring. Man kände att ”herregud, de tycker ju om oss!” säger hon."---

Uppdraget gick inte att genomföra, men...

"Men när de ändå var på plats bestämde sig Jennie och Karin för att ta en sväng i området. Dels för att se om de kunde få syn på någon som stämde in på signalementet, och dels för att markera närvaro.
– Så gör vi ofta, men just den här gången blev väldigt speciell, säger Jennie.
Poliserna och deras hundar blev nämligen överösta av kärlek och glada tillrop.
– Det började direkt när vi tog ut hundarna. ”Polisen – I love you!” ropade en pojke. ”Va härligt att se er, ni är så bra för samhället”, sa en flicka i tioårsåldern.
Och så fortsatte det. Lovorden från barnen kom från alla håll och ville aldrig ta slut.
– Det var en total kärleksförklaring. Ungar frågar alltid om hundarna och är positiva, men det här var så himla mycket.

Och att kärleksförklaringarna var betydelsefulla, märks på Jennie.
– Polisen får ofta kritik, och vi som är ute på fältet befinner oss ofta i ganska negativa miljöer där grova påhopp tyvärr inte är ovanliga. Vi ser och hör fruktansvärda saker. Då är det lätt att drabbas av hopplöshet, säger hon, och fortsätter:
– Det här var något helt annat. Man kände att ”herregud, de tycker ju om oss!"---

https://www.expressen.se/gt/polisen-jennie-overost-med-karlek-pa-jobbet/

BlommaHjärta

Anmäl
2018-10-25 08:44 #23 av: Jimmy.L

Polisen larmades till ett bråk i en lägenhet i Kristianstad vid halvelvatiden på onsdagskvällen. När poliserna kom fram hotade de till livet av en man med grillgaffel.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hotade-poliser-med-grillgaffel-misstanks-for-mordforsok

Anmäl
2018-10-26 17:30 #24 av: Göstage

Polispatrull beskjuten i samband med ett bankrån i Åtvidaberg.

"Sparbanken i Åtvidaberg utsattes för ett rån strax innan klockan 15 på fredagen. 
Gärningsmännen uppges ha varit maskerade och beväpnade med automatvapen.
En polispatrull som fick syn på rånarna under flykten blev beskjuten.
– De märkte att flyktbilen stannade och då stannade även polispatrullen. Därefter blev patrullen beskjuten, säger Björn Öberg vid polisen i region Öst."---

"Exakt hur många skott och var de hamnade, det är lite oklart än så länge, och vi får återkomma till det senare, säger Björn Öberg och fortsätter:
– Patrullen larmade då förstås efter förstärkning och avbröt förföljandet. Det är den sista iakttagelsen av flyktbilen."---

https://www.expressen.se/nyheter/vapnat-ran-i-atvidaberg-1/

Anmäl
2018-10-26 17:36 #25 av: Jimmy.L

Ledsen

Anmäl
2018-10-26 18:49 #26 av: Novachan

#24 Polisstationen är bara runt hörnet också... den verkar ha flyttat sedan jag gick på högstadiet i Åtvid, då låg den bakom banken, vilket kändes ironiskt när det skedde ett rån då med (liksom denna gång)... Så verkar inte spela någon roll hur nära polisen är....

Anmäl
2018-10-26 21:17 #27 av: Jimmy.L

En polis sparkades i ansiktet i samband med ett våldsamt gripande under fredagen i Karlskrona, men uppges nu må bra. Den misstänkte ska ha försökt göra sig av med narkotika.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/polis-sparkades-i-huvudet-vid-valdsamt-gripande

Anmäl
2018-10-28 08:56 #28 av: Göstage

Polispatrull attackerad i Herrljunga.

"På fredagskvällen tvingades en tågvärd låsa in sig på tågets toalett – sedan han blivit attackerad av ett ungdomsgäng, skriver polisen på sin hemsida."---

"I samband med att polisen klev på tåget klev ungdomarna av. De gick in i stationshallen.
"Strax därefter får ledningscentralen uppgifter om att patrullen befinner sig i underläge. Ungdomsgänget uppges då ha attackerat polispatrullen", skriver polisen på hemsidan.
Polisen behövde använda sig av spray – och kunde då gripa de fyra ungdomarna.
De misstänks för våld mot tjänsteman."

https://www.expressen.se/gt/tagvard-attackerad-av-ungdomar-laste-in-sig-pa-toa/

Anmäl
2018-10-28 19:45 #29 av: Göstage

Polis påkörd i samband med biljakt i Örebro. Förd till sjukhus med benskada.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rL2ykl/vild-biljakt-i-orebro--polis-skadad

Anmäl
2018-10-30 15:31 #30 av: Göstage

"En polis knivhöggs i samband med en utryckning i Växjö i somras. Nu döms en 19-årig man till sex års fängelse för mordförsök."---

TT

Anmäl
2018-11-02 11:59 #31 av: Jimmy.L

Stockholmspolisen har inlett en insats på grund av en hotbild mot polisen. – Vi har fått anledning att se över säkerhet, i första hand i polisområde nord, och det gör vi. Varför vi gör det kan jag inte gå in på, säger Kjell Lindgren, presstalesperson på Stockholmspolisen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/hotbild-mot-poliser-i-stockholm

Anmäl
2018-11-02 12:01 #32 av: Göstage

#31 Samband?

https://debatt.ifokus.se/discussions/5ba32c7c8e0e745c9708b9bf-gangkriget?discussions-2#30

Anmäl
2018-11-02 12:05 #33 av: Jimmy.L

#32 Mycket möjligt.

Anmäl
2018-11-02 12:55 #34 av: Göstage

Vardag, lunchtrafik, mitt i stan...

"En bil har försökt köra på en polisman i närheten av Liseberg i centrala Göteborg.
I samband med det har polisen avlossat sitt tjänstevapen mot bilen.
Den aktuella bilen smet från platsen och jagas nu av polis.
Händelsen rubriceras som misstänkt mordförsök alternativt dråpförsök."---

https://www.expressen.se/gt/just-nu-polis-skot-mot-bil-vid-liseberg/

Anmäl
2018-11-03 06:40 #35 av: Göstage

Knivbeväpnad man sköts i benet i västra Göteborg igår.

"Klockan 21.25 fick polisen in ett larm om en man gått omkring med en kniv i ett bostadsområde i Kaverös i västra Göteborg. Han skulle även ha betett sig hotfullt mot förbipasserande.
– Han gick runt och skrek, sedan började han jaga en kvinna på platsen, säger ett vittne som sedan larmade polisen.
Polis var snabbt på plats.
– På plats så springer mannen med kniv mot poliserna som avlossar verkanseld mot mannen, som träffas i benet, säger Tommy Nyman, presstalesperson vid polisen i region Väst."---

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/våldsam-man-skjuten-av-polis-1.10341373

Anmäl
2018-11-09 15:00 #36 av: Göstage

"Händelsen inträffade på Drottningtorget (Malmö) strax efter halv tio på fredagsförmiddagen. En ledig polisman blev av en händelse vittne till en pågående misshandel av en man i 80-årsåldern.

Polismannen valde att ingripa och legitimerade sig som polis. Då gick den 35-årige gärningsmannen till attack med slag mot polismannen.

Efter att ha slagit den ledige polisen flydde gärningsmannen. Han kunde dock gripas kort efter i närheten. Han misstänks nu för våld mot tjänsteman, misshandel och skadegörelse.

Den äldre mannen fördes i ambulans till sjukhus. Den ledige polisen tog sig till sjukhus för kontroll av en skada i handen."---

https://www.expressen.se/kvallsposten/ledig-polis-ingrep-vid-brak-blev-slagen-av-angripare/

Tur att polisen fanns där och grep in, annars kanske gamlingen blivit ihjälslagen.

Anmäl
2018-11-10 09:54 #37 av: Göstage

Byggarbetsplats, Öjersjö i Partille utanför Göteborg:

"En person greps natten till lördagen efter att ha försökt köra på en polis. Händelsen utspelade sig efter en biljakt och flera personer lyckades fly från platsen. Föraren är misstänkt för försök till våld mot tjänsteman."---

http://www.gp.se/nyheter/västsverige/försökte-köra-på-polis-efter-biljakt-1.10579730

Anmäl
2018-11-11 07:35 #38 av: Jimmy.L

En personbil körde rakt in i polisstationen i Båstad på lördagskvällen. Ingen person kom till skada. – Vi utgår från att någon medvetet har backat in i garageporten till polisstationen, säger Fredrik Bratt, presstalesperson vid polisen i region Syd.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/bil-korde-in-i-polisstationen-i-bastad

Anmäl
2018-11-11 11:37 #39 av: Jimmy.L

Strax före klockan två natten till söndag kastade någon in saker i en polismans bostad i Jönköping och något eller några av föremålen ska ha orsakat rökutveckling.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/polismans-bostad-attackerades-i-jonkoping

Anmäl
2018-11-11 12:41 #40 av: Göstage

Attack med grön laser mot en polispatrull i Haparanda i natt:

"Två personer är anhållna misstänkta för försök till grov misshandel.
Vid 01.00 natten mot söndagen så ska en polispatrull i Haparanda blivit beskjutna med grön laser.
– Patrullen var ute på rutinpatrullering när de blev beskjutna, säger Carolina Füreder, jourhavande förundersökningsledare på polisen.
Två personer, en man och en kvinna, greps senare misstänkta för försök till grov misshandel."--- 

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/polispatrull-beskjutna-med-gron-laser

Anmäl
2018-12-03 19:58 #41 av: Göstage

Tärnaby har fått två nyutexaminerade poliser. Bara att önska lycka till,  och hoppas att ni kommer att trivas! Blomma

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/forstarkning-till-inlandet

Anmäl
2018-12-07 16:06 #42 av: Jimmy.L

Vid 15-tiden under fredagen försökte några personer, varav en med pistol, ta sig in på polisstationen i Västerås.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=7107724

Anmäl
2018-12-08 14:24 #43 av: Jimmy.L

”Våldet mot polisens tjänstehundar har blivit brutalare”. Det menar Glenn Andersson, utbildningsansvarig vid polishundenheten Region Syd. – Det är en dyster utveckling, som tyvärr går hand i hand med hur det ser ut i samhället i stort, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kagOeX/polisen-valdet-mot-vara-hundar-allt-brutalare

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.